La fundació ha posat el cas en mans de la justícia
La fundació ha posat el cas en mans de la justícia

Un hotel de Vinaròs anul·la la reserva d'un grup de persones amb síndrome de Down

L'hotel nega un tracte discriminatori, al·lega que tenia overbooking i admet que potser aquest grup de clients es va sentir desatès per la situació caòtica que es va crear a l'hotel

RedaccióActualitzat

La Fundació Catalana Síndrome de Down ha denunciat que un hotel de Vinaròs (Baix Maestrat) va cancel·lar la reserva d'un grup de persones amb síndrome de Down per tractar-se de "clients minusvàlids".

En un comunicat, la Fundació explica que els fets van passar el 13 d'abril quan el grup va intentar fer el registre d'entrada a l'Hotel Roca de Vinaròs i la recepció va comunicar-los que no hi havia cap reserva al seu nom, tot i haver estat realitzada el 28 de febrer. L'hotel va afegir que no disposava d'espai a l'allotjament, va negar-se a comprovar el document de reserva, qualsevol sol·licitud d'una explicació i va denegar l'accés a un full de reclamacions, segons el relat de la fundació.

En posar-se en contacte amb l'agència de viatges que havia gestionat la reserva, aquesta els va informar que la nit anterior la direcció de l'hotel havia enviat un correu electrònic en el qual comunicava la cancel·lació de la reserva per ser els clients "minusvàlids".

L'hotel nega un tracte discriminatori i al·lega que tenia overbooking. També admet que potser aquest grup de clients es van sentir desatesos per la situació caòtica que es va crear a l'hotel i reconeix que no va poder facilitar el full de reclamacions perquè en aquell moment s'havia extraviat.

El cas, en mans de la justícia

La Fundació Catalana Síndrome de Down assenyala que ha posat en mans de la justícia un fet que considera una vulneració dels drets humans i una clara discriminació cap a les persones amb síndrome de Down o altres discapacitats intel·lectuals. La Fundació afegeix que va avisar a l'hotel de l'error que estava cometent, però que no va obtenir cap resposta, ni via correu electrònic ni per telèfon:

"Aquest acte és il·legal i discriminatori i no és motiu de cancel·lació d'una reserva d'hotel. Es va avisar a l'hotel de l'error que estaven cometent, però no es va obtenir cap resposta, ni via correu electrònic ni per telèfon."

L'agència de viatges i el touroperador van oferir ràpidament una alternativa d'allotjament al grup a Alcossebre i van assumir les despeses derivades de la cancel·lació unilateral per part de l'hotel.

L'entitat, en la nota de premsa, lamenta que "a dia d'avui ni l'agència de viatges ni la Fundació i sobretot els clients no hagin rebut per part de l'hotel una disculpa o resposta per part de l'hotel". L'Agència de Viatges Travelfast i la Fundació Catalana Síndrome de Down assenyalen que aquest fet és un cas clar de discriminació que vulnera la Convenció Internacional dels Drets de les Persones amb Discapacitat.

El passat 10 d'abril l'Associació Down Lleida va denunciar un cas semblant al jutjat: el pub Fissure, situat a la Zona Alta de la ciutat, va vetar l'entrada a un grup de catorze joves amb síndrome de Down.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut