Barcelona

Un estudi diu que el Tram no supera l'índex de soroll permès, però que en fa més que els cotxes

El Col·legi d'Enginyers Tècnics de Telecomunicacions ha presentat un estudi sobre el nivell de soroll del Tram, que no supera els índexs de soroll permesos però és superior al de cotxes i motos. Els principals inconvenients els provoca a la nit i a la matinada, quan el trànsit d'altres vehicles és inferior. Això sí, passa més de tant en tant i transporta més gent que els vehicles privats. L'estudi apunta com a principal causa del soroll els combois i, en concret els motors durant la frenada. La solució passaria per aïllar-los acústicament.

Actualitzat
El Trambaix no supera els índexs de soroll permesos, però genera molèsties a l'oïda humana, ja que no hi està acostumada. Els principals inconvenients els provoca a la nit i a la matinada, quan el trànsit d'altres vehicles és inferior. Són algunes de les conclusions d'un estudi elaborat, durant els últims dos mesos, per iniciativa de la comissió d'acústica del Col·legi d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de Catalunya, en vuit punts conflictius. Un dels punts més problemàtics és l'avinguda Xile de Barcelona, on el Trambaix ha aixecat les queixes veïnals. La normativa accepta, com a molt, 70 decibelis. Segons l'estudi, el soroll del Tram que arriba a les cases supera els 64 decibelis, el dels cotxes, els 52, i el de les motos s'acosta als 62. En el punt del mur del Club de Polo provoca un efecte rebot i incrementa els decibelis. L'estudi apunta com a principal causa del soroll els combois i, en concret els motors durant la frenada. La solució passaria per aïllar-los acústicament.
Anar al contingut