Un estudi del CAC conclou que TV3 va ser la cadena més plural l'1-O

L'estudi del Consell de l'Audiovisual de Catalunya indica que les televisions estatals públiques i privades van mostrar falta de pluralisme i no van destacar les notícies sobre la violència policial contra els votants
Un estudi del CAC conclou que TV3 va ser la cadena més plural l'1-O
Cobertura informativa de l'1-O

Un estudi del CAC conclou que TV3 va ser la cadena més plural l'1-O

L'estudi del Consell de l'Audiovisual de Catalunya indica que les televisions estatals públiques i privades van mostrar falta de pluralisme i no van destacar les notícies sobre la violència policial contra els votants
Redacció Actualitzat
TEMA:
Procés català
El CAC indica que les televisions estatals públiques i privades no van destacar les notícies sobre la violència policial contra els votants

El CAC indica que les televisions estatals públiques i privades no van destacar les notícies sobre la violència policial contra els votants

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) avala la programació informativa que TV3 va fer el dia 1 d'octubre. Segons l'autoritat audiovisual, TV3 va ser la cadena més plural, la que va escoltar més opcions polítiques, la que va tenir una visió més equilibrada entre el govern català i l'espanyol, i l'única que va donar veu a les víctimes de les actuacions policials i als observadors internacionals.

Per contra, el CAC detecta falta de pluralitat als operadors estatals públics i privats. Considera que van donar poca importància a les actuacions policials i, en algun cas, fins i tot, diu que van destacar abans la violència de ciutadans cap a la policia.

L'estudi del Consell de l'Audiovisual de Catalunya posa de manifest que TV3 va destacar dos conjunts d'informacions durant el dia: l'actuació violenta de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, i la normalitat als col·legis electorals malgrat l'acció de les forces de seguretat de l'Estat.

A TVE Catalunya, La1, Telecinco i Antena 3, en canvi, no apareix en els cinc primers temes més destacats la violència policial: La 1 obria amb les repercussions de la jornada al partit de futbol entre el FC Barcelona i la UD Las Palmas, TVE a Catalunya prioritzava el posicionament del govern de l'Estat, i Telecinco, per la seva banda, dedicava més temps informatiu a la "inacció" dels Mossos d'Esquadra. Antena 3, finalment, remarcava les notícies sobre la il·legalitat i els aspectes anòmals de la votació.

L'estudi també assenyala que Televisió de Catalunya va donar veu a 7 agrupacions polítiques diferents, mentre que La1 de Televisió Espanyola i la privada Telecinco només a 4, i cap d'elles sobiranista. 

Un altre apartat de l'informe mostra que Televisió Espanyola a Catalunya va dedicar més del 88% del temps de paraula al govern espanyol, i només un 8% al de Catalunya. A l'àmbit estatal, La1 va superar el 48% de temps a l'executiu espanyol, i un 15% al català. TV3 va ser l'única que va donar més temps a la Generalitat, un 48% enfront d'un 30% al govern de l'Estat. 

ARXIVAT A:
Procés català

NOTÍCIES RELACIONADES