Poques dones a la reunió del consell d'administració d'Innova en una imatge d'arxiu (ACN)
Poques dones a la reunió del consell d'administració d'Innova en una imatge d'arxiu (ACN)
Barcelona

Un estudi conclou que el 70% de les empreses familiars estaran liderades per dones a curt termini

Un estudi de la consultora EY conclou que les dones que dirigeixen acostumen a reduir els riscos i a reforçar els resultats

RedaccióActualitzat

Més dones a les cúpules directives. Segons conclou un estudi de la consultora EY (I-Guai), l'antiga Ernst and Young, d'acord amb l'opinió de 2.400 empreses familiars de tot el món, el 70% de les empreses familiars al món aposten perquè la dona sigui, a curt termini, la màxima responsable de la companyia.

Aquestes dades, que són extrapolables a les empreses familiars catalanes, demostren el canvi de rol de la dona. Simeón García-Nieto, autor de l'informe, ha manifestat, en aquest sentit, a l'Economia i empresa de Catalunya Informació:

"La dona està perfectament consolidada als consells d'administració de l'empresa familiar i el 70% de les companyies estan valorant a curt-mitjà termini que les posicions de les primeres executives de l'empresa les ocupin les dones".

Segons l'estudi, les dones que dirigeixen acostumen a reduir els riscos i a reforçar els resultats. 

Tot i que el principal problema de les empreses familiars catalanes és la successió, només el 19% tenen preparat un protocol de relleu. 

Anar al contingut