Madrid

Un error humà i una fallada tècnica, causes de l'accident de Spanair a Barajas fa un any

Els investigadors de l'accident d'un avió de Spanair el 20 d'agost a l'aeroport madrileny de Barajas han ratificat que les ales tenien els flaps replegats a l'hora d'enlairar-se, i ara també han afegit un seguit de recomanacions a nivell internacional per millorar la seguretat dels avions. Es tracta de consells de seguretat sobre el disseny de les operacions dels avions. L'objectiu és assegurar que tots els processos es fan amb les màximes garanties, tenint en compte que l'accident d'ara fa un any també va tenir una altra errada. En concret, no va funcionar el sistema intern de l'avió per avisar la tripulació que els flaps estaven mal posats. Per tant, la comissió investigadora parla d'error humà i de fallada tècnica.

Actualitzat
Quan fa gairebé un any del tràgic accident de Spanair a l'Aeroport de Barajas en què van morir 154 persones, s'ha fet públic un informe provisional de la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil.

L'informe recull els detalls del progrés de la investigació, que continua oberta, així com els aspectes més rellevants que encara estan per concloure. Segons les conclusions provisionals, l'avió "s'hauria enlairat amb els flaps plegats", fet que "constituiria una configuració inapropiada" per aquesta fase del vol.

A més, s'afirma que el més possible "és que els dispositius no fossin estesos per la tripulació i tampoc no funcionessin els sistemes d'avís". Davant d'aquestes informacions, la Comissió conclou que s'haurien d'implantar millores en l'àmbit del disseny i l'operació aèria per evitar nous accidents alhora que ha emès set recomanacions de seguretat.

L'informe ha estat qualificat d'amarg i decebedor pel sindicat de pilots, SEPLA.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut