Un dels amos de "L'Oca" admet que la sobrecàrrega de passatgers era un fet habitual

Simó Rodríguez, un dels tres acusats en el cas del naufragi de "L'Oca", ha estat el primer a declarar en el judici que ha començat al recinte del Palau Firal de Girona. L'acusat ha admès que a l'embarcació hi anava més gent de la que estava autoritzat a portar, però que ho havia fet durant 20 anys i que no havia passat mai res. Carles Monguilod i Narcís Pérez, advocats defensors dels propietaris de l'embarcació, han responsabilitzat els constructors del vaixell del seu naufragi.
Girona / Banyoles

Un dels amos de "L'Oca" admet que la sobrecàrrega de passatgers era un fet habitual

Simó Rodríguez, un dels tres acusats en el cas del naufragi de "L'Oca", ha estat el primer a declarar en el judici que ha començat al recinte del Palau Firal de Girona. L'acusat ha admès que a l'embarcació hi anava més gent de la que estava autoritzat a portar, però que ho havia fet durant 20 anys i que no havia passat mai res. Carles Monguilod i Narcís Pérez, advocats defensors dels propietaris de l'embarcació, han responsabilitzat els constructors del vaixell del seu naufragi.
Actualitzat
Simó Rodríguez, un dels dos propietaris de la barca de "L'Oca" processats, ha negat tenir cap responsabilitat en les modificacions que es van fer al catamarà respecte al projecte inicial i que van ser la causa del naufragi. Segons Rodríguez, Polimar 2.000 i Tallers Pons, les empreses constructores, els van prometre una embarcació elèctrica sense problemes i amb capacitat de passatge per a dues-centes cinquanta persones. Per això no respectaven la normativa municipal de no permetre viatges amb més de 80 persones a bord. També ha tret importància al fet que ni ell ni Bartomeu Gayolà tinguin la titulació nàutica per ser patrons de barca. Rodríguez ha volgut exculpar Gayolà i ha mantingut que era el patró de la barca el dia del naufragi, a pesar que fotos i testimonis diuen el contrari.

NOTÍCIES RELACIONADES