Un centre de Caldes de Malavella impulsa el tractament de l'autisme amb el mètode Teacch
Aplicar-lo de manera intensa i rigorosa els ha permès reduir molt les conductes violentes que van associades a aquest trastorn
Un centre de Caldes de Malavella impulsa el tractament de l'autisme amb el mètode Teacch

Un centre de Caldes de Malavella impulsa el tractament de l'autisme amb el mètode Teacch

Aplicar-lo de manera intensa i rigorosa els ha permès reduir molt les conductes violentes que van associades a aquest trastorn

Redacció
TEMA:
Salut
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

El centre residencial per a persones amb discapacitat Mare de Déu de Montserrat Germanes Hospitalàries de Caldes de Malavella, a la Selva, impulsa un projecte que l'ha convertit en un referent en el tractament de persones amb autisme.

Ha estat gràcies al mètode Teacch, que aplicat de manera intensa i rigorosa els ha permès reduir les conductes violentes que van associades a l'autisme en el grup de 15 persones que hi viuen.

Abans, se'ls havia de contenir una mitjana de 45 vegades l'any i donar-los 5 fàrmacs per impedir que es fessin mal a ells mateixos i als altres. Ara, gairebé ni els han de contenir ni de medicar.

L'objectiu del mètode és aconseguir la màxima autonomia d'aquestes persones, facilitar la comprensió i crear entorns que ofereixin oportunitats per a la comunicació.

El programa Teacch (tractament i educació d'infants autistes amb problemes de comunicació relacionats, segons la sigla en anglès) es basa en l'estructuració de l'ensenyament per abordar les necessitats relacionades amb la comunicació i el llenguatge, l'atenció i la memòria, tenint en compte les habilitats, les dificultats i els interessos de cada persona.

Per a aquestes persones amb autisme, l'ambigüitat i la incertesa és el pitjor enemic. Necessiten rutines i saber què faran en cada moment. Cal proporcionar-los un entorn molt previsible perquè tenen dificultats per gestionar els canvis i la incertesa. I és el que els permet aquest mètode.

"Si som capaços d'acompanyar-los d'aquesta manera, trobem persones molt més col·laboradores, molt més organitzades, molt més capaces de prendre decisions."

Alumnes de Mare de Déu de Montserrat de Caldes de Malavella

La motxilla que porten, per exemple, els dona el que els fa falta: informació i, sobretot, seguretat. Portar-la a sobre els diu que ara és l'hora d'anar a fer un volt.

Altres objectes també els ajuden, com explica Isaac Riera Riera, psicòleg del Centre Mare de Déu de Montserrat Germanes Hospitalàries:

"Presentem estímuls que són informadors, informadors de diferents coses. Les mantes de pes i de pressió, per exemple, transmeten la informació que faran l'activitat de relaxació."


Altres elements que fan servir -explica l'Isaac- són les olors, que els ajuden a anticipar activitats o a vegades són part de l'activitat, o els colors: a la sala de color vermell, ja saben que han de treballar en grup, i a la sala verda el treball és individual.

Segons els experts, el millor seria que aquests nois i noies de 20 anys, de mitjana, visquessin amb les seves famílies.

Generar com a societat suports individualitzats que els permetessin viure en un entorn el més normalitzat possible, això, seria desitjable però l'Isaac diu que "com a societat no estem donant aquesta resposta."

 

 

ARXIVAT A:
Salut

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut