L'aventurer David Barreiro entrentant-se al port del Masnou (ACN/Jordi Pujolar)

Un aventurer de Sabadell intentarà creuar l'Atlàntic en una barca de rems feta per ell mateix

La doble travessia, de sis mesos, sense escales i en solitari, preveu sortir de Huelva i arribar a Cancún pel sud, i tornar pel nord per aprofitar els corrents marítims

Actualitzat

El sabadellenc David Barreiro és un guia de muntanya i d'esquí als països nòrdics acostumat als reptes extrems com el que està a punt de començar: una aventura, per primer cop, amb el mar com a protagonista. Vol creuar dos cops l'Atlàntic, d'anada i tornada, en una embarcació de rem que ell mateix ha construït, sense veles ni motors.

La idea va començar a agafar forma durant la pandèmia i ja té data prevista de sortida: el pròxim mes de novembre.

L'objectiu és anar de Huelva a Cancún en una travessa en solitari i sense escales pel sud, i tornar pel nord de l'Atlàntic, aprofitant els corrents marítims, en poc més de sis mesos.

La ruta permetria fer escales a les Canàries, Cap Verd o el Carib, però el David Barreiro només té previst fer una parada a Mèxic, d'un mes aproximadament, abans de tornar, per recuperar forces i reparar els desperfectes que pugui patir la nau durant el viatge d'anada.

Aquest aventurer de 48 anys, que ja ha escalat glaceres i ha fet la volta al món en bicicleta, fa temps que s'entrena al port del Masnou, al Maresme, per aconseguir aquesta gesta. Només tem una cosa: el perill de tempestes "imprevisibles".

Barreiro preveu fer la travessia d'anada en tres mesos i mig i sense escales (ACN/Jordi Pujolar)

No té por, en canvi, de l'esforç físic i mental que requereix l'aventura, que té perfectament calculada, tot i que és conscient que hi haurà "moments durs":

"És una embarcació petita on pràcticament no et pots moure i cal ocupar el temps remant. Passaré moments dolents, però faig una cosa que m'agrada."

El pla de David Barreiro és sortir de Huelva cap a mitjans de novembre --si el temps ho permet-- en la barca de rem que ell mateix ha construït els últims anys a Castellar del Vallès.

L'anada fins a Cancún preveu fer-la en tres mesos i mig, remant unes 12 hores al dia. Abans de tornar, descansarà unes setmanes a Mèxic. La tornada està prevista més de mig any després.

David Barreiro s'ha construït l'embarcació en els ultims anys, a Castellar del Vallès (ACN/Jordi Pujolar)

Pel que fa a l'alimentació, Barreiro està configurant menús setmanals que repartirà per diferents compartiments de la barca.

Es tracta d'aliments liofilitzats, que ocupen i pesen poc i són fàcils de cuinar. La barca també està dotada d'una dessaladora per aprofitar l'aigua de mar per al consum.

A l'octubre traslladarà els entrenaments al Mar Menor, a Múrcia.

A l'octubre se n'anirà a entrenar al Mar Menor, a Múrcia, per començar el viatge a mitjans de novembre (ACN/Jordi Pujolar)

            

El reusenc Andreu Mateu, el primer a creuar l'Atlàntic a rem fa 18 anys

No és el primer cop que es travessa l'Atlàntic a rem. Fa divuit anys, el reusenc Andreu Mateu va fer una travessia semblant, però només d'anada i seguint una ruta més curta, de les Canàries al Carib.

Barreiro vol creuar l'oceà dues vegades, una d'anada i una de tornada, fer una volta més llarga de continent a continent sense passar per les illes, amb l'embarcació que ell mateix s'ha construït, en un procés que ha anat explicant amb detall al seu compte d'Instagram:

 

 

ARXIVAT A:
EsportsTurisme
Anar al contingut