Un 70% dels catalans admet que farà part de les compres de Nadal per internet
Les restriccions i el tancament de moltes botigues i centres comercials han afavorit aquest any les vendes online. I aquest Nadal també n'és un exemple, segons diversos estudis publicats aquests dies
Un 70% dels catalans admet que farà part de les compres de Nadal per internet. L'any passat eren un 55%.
A banda dels dispositius mòbils, s'ha detectat cada cop més la compra online per televisió, consoles de videojocs o altaveus intel·ligents.
Bona part dels consumidors que compren online, un 80%, prefereix rebre els paquets al seu domicili. La resta, un 20%, opta per anar a recollir-los personalment a la botiga física.
La despesa dels catalans aquest Nadal serà inferior al 2019. Ens gastarem de mitjana, per persona, uns 450 euros, un 25% menys que l'any passat.
I entre els productes que més regalarem hi ha, per ordre, els vals de bellesa i benestar, fotografies emmarcades, experiències en oci i cultura, decoració per a la llar i moda.
Presència a les xarxes
Aquest any, l'augment del comerç online s'ha generalitzat a tots els sectors, i els botiguers són conscients que la presència a internet i a les xarxes socials és clau per sobreviure i competir amb l'e-commerce. I per diferenciar-se, també assumeixen que cal potenciar l'experiència de compra i el tracte personalitzat amb els clients.
Aquestes són algunes de les veus que hem recollit a TV3: