Twitter deixarà de publicar anuncis polítics per no perjudicar la seva credibilitat
Els demòcrates aplaudeixen la decisió i el director de campanya de Trump la titlla de "estúpida"
Twitter deixarà de publicar anuncis polítics, segons va anunciar dimecres el seu director executiu Jack Dorsey. I ho va explicar, lògicament, en un fil en el seu compte de Twitter
We've made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons 🧵
jack 🌍🌏🌎 (@jack) October 30, 2019
Segons Dorsey, els missatges polítics s'han de guanyar el seguiment de la gent i això no es pot simplement comprar amb diners. El CEO de Twitter considera que si els anuncis pagats a internet són una forma de publicitat comercial poderosa i molt efectiva, en el cas de la política comporta riscos significatius i "pot ser utilitzada per influir en vots que afecten la vida de milions".
Dorsey explica que les noves tècniques d'aprenentatge automàtic i de big data ajuden a trobar receptors específics dels anuncis i promouen informacions no comprovades i "fakes" a gran velocitat i gran escala i de forma sofisticada. Creu que voler afrontar això i conservar els beneficis econòmics pot perjudicar la pròpia credibilitat. Considera que no es pot proclamar que es treballa contra la desinformació i després acceptar que si algú paga pot fer el que vulgui.
For instance, its not credible for us to say: "We're working hard to stop people from gaming our systems to spread misleading info, buuut if someone pays us to target and force people to see their political ad well...they can say whatever they want! 😉"
jack 🌍🌏🌎 (@jack) October 30, 2019
Jack Dorsey, cofundador i director executiu de Twitter (Flickr)
La decisió contrasta amb la de Facebook, que recentment ha afirmat que no actuarà per confirmar les notícies ni eliminarà els anuncis de polítics. Ho ha justificat en nom de la llibertat d'expressió. Zuckenberg ho va dir en una conferència a Georgetown.
Això ha comportat diverses crítiques, entre elles les d'Elizabeth Warren, una de les candidates a les primàries demòcrates per la presidència dels Estats Units, qui ha dit que Facebook va afavorir l'elecció de Trump i ara treballa per a la seva reelecció.
Mark Zuckerberg's speech today shows how little he learned from 2016, and how unprepared Facebook is to handle the 2020 election. https://t.co/2JHCuihexR
Elizabeth Warren (@ewarren) October 18, 2019
En un altre tuit, aprofitava que els mateixos treballadors de Facebook han criticat aquesta decisió.
Facebook's own employees know just how dangerous their policy allowing politicians to lie in political ads will be for our democracy. Mark Zuckerberg should listen to themand I applaud their brave efforts to hold their own company accountable. https://t.co/i9W163oSQa
Elizabeth Warren (@ewarren) October 28, 2019
Les accions de Twitter van caure un 1% després de l'anunci, però segons el director financer de l'empresa, Ned Segal, la publicitat política a Twitter representa una part molt petita del seu negoci, menys de 3 milions de dòlars el 2018.
Des del partit Demòcrata va haver-hi força elogis, entre ells els de Hillary Clinton.
This is the right thing to do for democracy in America and all over the world.
Hillary Clinton (@HillaryClinton) October 30, 2019
What say you, @Facebook? https://t.co/dRgipKHzUG
També ha lloat la decisió Alexandria Ocasio-Cortez, una de les figures emergents del partit Demòcrata i amb un seient a la Cambra de Representants. Ocasio-Cortez ha piulat que "No permetre pagar per la desinformació és una de les decisions més bàsiques i ètiques que una empresa pot fer".
This is a good call. Technology - and social media especially - has a powerful responsibility in preserving the integrity of our elections.
Alexandria Ocasio-Cortez (@AOC) October 30, 2019
Not allowing for paid disinformation is one of the most basic, ethical decisions a company can make.
/1 https://t.co/YtNawdnJfj
En canvi, el director de la campanya presidencial de Donald Trump per la reelecció, Brad Parscale, ho ha qualificat de "decisió estúpida".
Twitter bans political ads in yet another attempt by the left to silence Trump and conservatives. Wouldn't be surprised if @twitter lifted the ban after 2020.
Brad Parscale (@parscale) October 30, 2019
Statement: pic.twitter.com/4ZdHGJw3js
A Catalunya, Críptica, una associació sense ànim de lucre que defensa la privacitat i la seguretat, ha publicat un fil per lloar una decisió que considera "inèdita". Considera que "els anuncis pagats alteren el joc democràtic i li poden donar molta vida a posicionamients socialment impopulars".
Muy de vez en cuando, también se toman decisiones acertadas: Twitter dejará de incluir propaganda política en su plataforma a partir del 22 de noviembre. El motivo: Impedir que los bulos pagados se aprovechen de la visibilidad que les da la plataforma en calidad de anunciantes. https://t.co/iqDV6vkpC0
Críptica (@CripticaOrg) October 31, 2019
La nova política de Twitter s'anunciarà de forma detallada el 15 de novembre i inclourà algunes excepcions, com ara animar la gent perquè es registri com a votant. Començarà a aplicar-se el 22 de novembre perquè els anunciants s'hi puguin adaptar.
- ARXIVAT A:
- TecnologiaXarxes socials