Twitter deixarà de publicar anuncis polítics per no perjudicar la seva credibilitat
Un mòbil amb l'aplicació de Twitter (Reuters)

Twitter deixarà de publicar anuncis polítics per no perjudicar la seva credibilitat

Els demòcrates aplaudeixen la decisió i el director de campanya de Trump la titlla de "estúpida"

Xavier DuranActualitzat

Twitter deixarà de publicar anuncis polítics, segons va anunciar dimecres el seu director executiu Jack Dorsey. I ho va explicar, lògicament, en un fil en el seu compte de Twitter

 

 

Segons Dorsey, els missatges polítics s'han de guanyar el seguiment de la gent i això no es pot simplement comprar amb diners. El CEO de Twitter considera que si els anuncis pagats a internet són una forma de publicitat comercial poderosa i molt efectiva, en el cas de la política comporta riscos significatius i "pot ser utilitzada per influir en vots que afecten la vida de milions".

Dorsey explica que les noves tècniques d'aprenentatge automàtic i de big data ajuden a trobar receptors específics dels anuncis i promouen informacions no comprovades i "fakes" a gran velocitat i gran escala i de forma sofisticada. Creu que voler afrontar això i conservar els beneficis econòmics pot perjudicar la pròpia credibilitat. Considera que no es pot proclamar que es treballa contra la desinformació i després acceptar que si algú paga pot fer el que vulgui.

 

 

Jack Dorsey, cofundador i director executiu de Twitter (Flickr)

 

La decisió contrasta amb la de Facebook, que recentment ha afirmat que no actuarà per confirmar les notícies ni eliminarà els anuncis de polítics. Ho ha justificat en nom de la llibertat d'expressió. Zuckenberg ho va dir en una conferència a Georgetown.

Això ha comportat diverses crítiques, entre elles les d'Elizabeth Warren, una de les candidates a les primàries demòcrates per la presidència dels Estats Units, qui ha dit que Facebook va afavorir l'elecció de Trump i ara treballa per a la seva reelecció.

 


En un altre tuit, aprofitava que els mateixos treballadors de Facebook han criticat aquesta decisió.

 

 


Les accions de Twitter van caure un 1% després de l'anunci, però segons el director financer de l'empresa, Ned Segal, la publicitat política a Twitter representa una part molt petita del seu negoci, menys de 3 milions de dòlars el 2018.

Des del partit Demòcrata va haver-hi força elogis, entre ells els de Hillary Clinton.


També ha lloat la decisió Alexandria Ocasio-Cortez, una de les figures emergents del partit Demòcrata i amb un seient a la Cambra de Representants. Ocasio-Cortez ha piulat que "No permetre pagar per la desinformació és una de les decisions més bàsiques i ètiques que una empresa pot fer".

 


En canvi, el director de la campanya presidencial de Donald Trump per la reelecció, Brad Parscale, ho ha qualificat de "decisió estúpida".

 


A Catalunya, Críptica, una associació sense ànim de lucre que defensa la privacitat i la seguretat, ha publicat un fil per lloar una decisió que considera "inèdita". Considera que "els anuncis pagats alteren el joc democràtic i li poden donar molta vida a posicionamients socialment impopulars".

 

 

La nova política de Twitter s'anunciarà de forma detallada el 15 de novembre i inclourà algunes excepcions, com ara animar la gent perquè es registri com a votant. Començarà a aplicar-se el 22 de novembre perquè els anunciants s'hi puguin adaptar.

ARXIVAT A:
TecnologiaXarxes socials
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut