TV3 i Catalunya Ràdio, els mitjans més plurals, segons el CAC
TV3 i Catalunya Ràdio, els mitjans més plurals, segons el CAC

TV3 i Catalunya Ràdio no emetran publicitat de jocs en línia ni d'apostes

A partir del 30 de juny, els mitjans catalans eliminaran la difusió d'aquests productes perquè provoquen addicció

Actualitzat

La vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach, ha anunciat davant de la Comissió de Control al Parlament de Catalunya que TV3 i Catalunya Ràdio no emetran publicitat d'apostes i jocs en línia.

Llorach també ha demanat que s'avanci en una regulació que protegeixi l'audiència més vulnerable davant dels riscos d'addicció d'aquesta mena de productes.

"Cal entomar --ha explicat-- la petició del Consell de l'Audiovisual (CAC) i del Col·legi de Metges de Catalunya, tal com demanava també la resolució 220/XII, de 20 de desembre de 2018, del Parlament de Catalunya, sobre la protecció dels infants."

 

 

El CAC, en el seu informe "Anàlisi de la presència de continguts de promoció del joc i les apostes en línia", indica que el 45,3% dels anuncis de jocs i apostes en línia s'emeten en horari protegit a la televisió, amb estratègies molt agressives de captació de clients.

També recull que gairebé el 40% dels jugadors patològics s'inicien abans dels 18 anys.

En horari protegit, nens, adolescents i joves són exposats a aquests missatges, ja que la regulació audiovisual actual en permet la difusió en franges d'emissió d'esdeveniments esportius.

 

 

L'estudi alerta sobre les tècniques dels operadors de jocs i apostes en línia per captar nous clients: la utilització de personatges famosos, l'oferta de bonus gratuïts i l'emissió de mencions publicitàries per part dels mateixos narradors dels esdeveniments esportius.

A més, el CAC detecta, arran d'aquest informe, un creixement exponencial de vídeos a YouTube amb missatges com "Es pot viure de les apostes? Sí, es pot, per descomptat que es pot, però, com tot a la vida, a base de constància i esforç".

La resposta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals a les dades recollides per aquest informe no podia ser una altra.

"Hem traslladat a la nostra direcció de màrqueting --diu Llorach-- la indicació d'evitar l'emissió de publicitat sobre jocs i apostes en línia als mitjans de la Corporació un cop acabada aquesta temporada."

En aquesta mateixa línia, el consell d'administració de la televisió pública basca, EiTB, va aprovar el 30 d'abril la prohibició de tota mena de publicitat que fomenti les activitats relacionades amb el joc.

En aquest cas, quedaven excloses de la prohibició les loteries reservades a la competència de l'Administració de l'Estat i les de l'organització espanyola de cecs ONCE i la publicitat estàtica o la promoció que forma part indivisible de l'adquisició de drets i de la producció del senyal a difondre per les televisions.

ARXIVAT A:
Mitjans de comunicació
Anar al contingut