Recreació del "planeta nou" feta per Caltech, amb el planeta en primer terme i el sol al fons (Caltech)
Recreació del "planeta nou" feta per Caltech, amb el planeta en primer terme i el Sol al fons (Caltech)
Califòrnia

Troben indicis d'un novè planeta al Sistema Solar

Els experts asseguren que és prou gran perquè no se'l posi en dubte i que triga més de 10.000 anys terrestres a girar al voltant del Sol

RedaccióActualitzat

Investigadors nord-americans asseguren que han trobat proves de l'existència d'un novè planeta al Sistema Solar. Batejat com a "planeta nou", és un planeta gegant, prou gran perquè no se'l posi en dubte, com va passar amb Plutó, segons han explicat els científics de l'Institut Californià de Tecnologia, Caltech.

Té una massa deu vegades superior a la de la Terra i està vint vegades més lluny del Sol que no pas Neptú. De fet, triga entre 10.000 i 20.000 anys terrestres a completar el gir al voltant de l'estrella. Té una òrbita molt allargada i s'ubica en un extrem del Sistema Solar.

El planeta encara no s'ha observat de forma directa. Els científics Konstantin Batygin i Mike Brown han deduït la seva presència per la pertorbació que provoca en planetes nans i altres cossos situats a l'extrem exterior del Sistema Solar. La descoberta s'ha publicat a la revista "The Astronomical Journal".