Estats Units

"Tria la teva aventura" demanda Netflix per "Black Mirror: Bandersnatch"

L'editora denuncia que la sèrie de Netflix "taca, denigra i debilita la qualitat de la marca" dels llibres interactius

RedaccióActualitzat

La plataforma digital audiovisual Netflix va estrenar el 28 de desembre l'última entrega de "Black Mirror", un capítol especial titulat "Bandersnatch". Es tracta d'una pel·lícula interactiva en què els espectadors han de prendre decisions sobre com ha de continuar l'aventura i quines opcions tria el protagonista de la història.

L'estrena de "Black Mirror: Bandersnatch" va ser tot un èxit. Els fans de les distopies de "Black Mirror", situades en futurs molt pròxims, no han vist decebudes les expectatives posades en aquesta nova entrega. Però la història no ha complagut tothom.

L'editorial Chooseco, que publica els llibres "Tria la teva aventura", ha denunciat ara la plataforma digital per un presumpte delicte d'infracció dels drets d'una marca registrada. La demanda s'ha presentat a un jutjat de Vermont, als Estats Units.

 

L'argument de l'editorial és que Netflix s'ha aprofitat i "s'ha beneficiat" del nom i la fama de la marca de llibres interactius d'aventura, malgrat que no hi havia cap acord comercial previ entre les dues companyies.

A Chooseco no li ha agradat la foscor i la violència que es mostren a "Bandersnatch" i menys encara que el personatge principal de la pel·lícula faci referència als llibres de "Tria la teva aventura".

 

L'editorial explica que, tot i haver tingut converses amb Netflix des del 2016, no hi ha hagut cap acord entre les dues companyies que autoritzi Netflix per fer servir els llibres a la pel·lícula "Bandersnatch". També asseguren que els perjudica el fet que "Black Mirror" faci servir uns temes "foscos i violents" que no tenen res a veure amb el contingut dels seus llibres i que aquesta "associació" afecta la seva imatge de marca.

 

Ara serà un jutjat de Vermont el que haurà de decidir si prospera la demanda presentada per l'editorial contra Netflix.

Aquest no és el primer cop que l'editorial de "Tria la teva aventura" s'enfronta amb un gegant de la indústria nord-americana. Ja l'any 2007 va denunciar l'empresa automobilística Daimler Chrysler per la campanya de publicitat del Jeep Patriot. Segons ells, els anuncis del Patriot també infringien els seus drets de marca. En aquella ocasió, però, el jutge no hi va estar d'acord i la demanda de Chooseco contra Chrysler no va prosperar.

I, com en un hipotètic nou episodi de "Black Mirror", ara s'obre un futur incert per a "Bandersnatch" en el sistema judicial nord-americà, en què el final, com a la ficció, està obert.

ARXIVAT A:
Televisió
Anar al contingut