Tres de cada quatre professors reconeixen que no tenen eines per afrontar el bullying

És una de les conclusions d'una enquesta feta a 4.000 estudiants, 220 mestres i 800 famílies de la Fundació Futbol Club Barcelona
Tres de cada quatre professors reconeixen que no tenen eines per afrontar el bullying

Tres de cada quatre professors reconeixen que no tenen eines per afrontar el bullying

És una de les conclusions d'una enquesta feta a 4.000 estudiants, 220 mestres i 800 famílies de la Fundació Futbol Club Barcelona
Yolanda MarzabalActualitzat
TEMA:
Bullying
Tres de cada quatre professors reconeixen que no tenen eines per afrontar el bullying

Una de cada tres víctimes de bullying no demana ajuda

Tres de cada quatre professors reconeixen que no tenen eines per fer front a l'assetjament escolar. És una de les conclusions d'una enquesta feta per la Fundació Futbol Club Barcelona a més de 4.000 estudiants, 220 mestres i més de 800 famílies de primària. L'estudi també assegura que un de cada quatre alumnes ha estat víctima d'assetjament i que la meitat de l'alumnat ha presenciat algun cop situacions de bullying.

I encara més preocupant: una de cada tres víctimes no demana ajuda, i encara hi ha una quarta part de les famílies que no parlen amb el tutor dels fills quan descobreixen el problema.

 

 

Les dades s'agreugen quan l'assetjament es fa a través de les xarxes socials. En aquest cas, quan ja parlem de ciberassetjament, la xifra de víctimes puja al 36% i la d'observadors o coneixedors creix fins al 84%.

 

 

La directora general de la Fundació Barça, Maria Vallès, ha estat l'encarregada d'oferir aquestes dades durant la presentació del segon Simposi contra el Bullying:

"Fa falta molta més formació, acompanyament i eines per als mestres, per a les famílies i per als entrenadors per desenvolupar en els nanos habilitats socials i humanes que vagin més enllà del currículum acadèmic."

 

La fundació també ha analitzat el fenomen dins dels clubs de futbol formatiu. Un 9% dels jugadors assegura que ha estat víctima d'assetjament, especialment en els entrenaments i als vestidors. Com també passa a les escoles, la fórmula més habitual és l'insult, i la raó principal, l'aspecte físic.

 

 

Una nova metodologia

Davant de tot això, la Fundació del Barça fa dos anys que ha creat una nova metodologia pedagògica per prevenir l'assetjament. Es tracta d'unitats formatives que es treballen durant tot el curs de manera transversal amb la col·laboració d'alumnes, docents i pares, i que han tingut molt bona acollida, han dit, perquè introdueix la pràctica de l'esport i perquè la marca Barça es rep amb confiança.

Ja s'ha contrastat a 26 escoles de primària amb més de 5.000 alumnes. Segons les dades presentades, en aquests centres el nombre de víctimes s'ha reduït el 35% i el d'agressors, el 24%.

El vicepresident del FC Barcelona Jordi Cardoner ha avançat que tot aquest material didàctic estarà a l'abast de les escoles del país el 2020 de manera gratuïta.

ARXIVAT A:
BullyingAssetjament escolar