Un tren de Rodalies a Cantàbria, a l'estació de Santander (Europa Press)

Trens que no passen pels túnels: indignació per l'error de càlcul de Renfe a Cantàbria

La renovació de la flota a Rodalies i mitjana distància a Cantàbria i a Astúries queda encallada "uns tres anys" per errades de disseny

Actualitzat

Un error de càlcul en el disseny de trens de Rodalies i mitjana distància de Renfe ha enfurismat els governs locals de Cantàbria i Astúries.

L'empresa subcontractada per fabricar els nous trens de via estreta, CAF, ha reconegut que ha detectat un error a l'hora de comunicar les dades del gàlib i que s'estaven fabricant uns combois que no passarien per alguns túnels.

El gàlib ferroviari especifica les dimensions màximes per garantir que els trens puguin passar de manera segura a través dels túnels, per sota dels ponts, i mantenir-se prou allunyats dels altres trens o d'elements com la plataforma.

Les mesures errònies les hauria publicat Adif i Renfe les va traslladar a CAF. 

L'errada retardarà "uns tres anys" l'arribada de la nova flota compromesa, de 31 vehicles. Així ho ha confirmat la secretària d'Estat de Transports, Isabel Pardo de Vera.
 

"Un nyap monumental"

El president de Cantàbria, Miguel Ángel Revilla, creu que tot plegat és "un nyap monumental" i espera que "rodin caps".

Revilla ho ha explicat en una entrevista a RNE, on ha considerat "inaudit" que això pugui passar en una administració pública.

Aquest dissabte té previst trobar-se amb la ministra de Transports, Raquel Sánchez, i confia que li donarà explicacions sobre uns fets que, al meu entendre "no tenen cap justificació".

Segons ha dit, el president d'Astúries també està indignat pels fets i tots dos volen saber "quan tindrem aquests trens i que els responsables en paguin les conseqüències".

El govern de Cantàbria fa anys que es queixa de "greus mancances" als trens, alguns dels quals tenen més de 40 anys.

El president de Cantàbria, Miguel Ángel Revilla, s'ha indignat pel "nyap monumental" de Renfe i Adif (EFE)

 

Túnels "més petits de l'habitual"

El secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, ha reconegut el "problema" amb les dimensions i afirma que Renfe treballa amb els fabricants per resoldre-ho "com més aviat millor".

Ha explicat que la línia gestionada anteriorment per Feve "és molt especial" perquè té "túnels més petits de l'habitual".

Els nous trens s'han licitat en un contracte de 161 milions d'euros que inclouen renovar la flota a Cantàbria i dissenyar  trens nous a Astúries.

Flores ha assegurat que els nous trens d'Astúries i Cantàbria tindran "les màximes prestacions". L'alternativa més lògica seria fabricar trens més petits, però creuen que no serien òptims.

Renfe, l'empresa operadora, i CAF, la fabricant, han acordat "un nou mètode comparatiu". Han decidit construir uns trens que puguin adaptar-se bé als túnels, però que seran "més grans del que preveu la normativa".

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públicRenfe
Anar al contingut