Barcelona

Trànsit posarà dijous en funcionament la velocitat variable en els accessos a Barcelona

El Servei Català de Trànsit (SCT) posarà en funcionament aquest dijous el límit de velocitat variable en els accessos a Barcelona per l'autovia de Castelldefels, la C-31, i l'autopista del Garraf, la C-32, tot i que no sancionarà els conductors si incompleixen la mesura fins d'aquí a dos mesos.

Actualitzat
Es tracta de la primera fase de la implantació d'aquest sistema, que modificarà la velocitat màxima permesa en funció de la congestió, la contaminació, els accidents i la meteorologia. Aquest sistema es posarà en marxa després de l'estiu a la B-23/AP-2, i el 2010 en els accessos nord de la ciutat.

A les carreteres on ja s'aplica el límit màxim de velocitat de 80 quilòmetres per hora, com és el cas d'aquestes dues vies, el límit es mantindrà vigent, tot i que a les de la segona corona on es comenci a utilitzar la velocitat variable el límit serà el que ja existia. El límit màxim pot baixar fins a 40 quilòmetres per hora en casos de congestió.

En el cas de la C-31, el tram on s'utilitzarà la senyalització variable serà el comprès entre Castelldefels i la plaça Cerdà de Barcelona -19,4 quilòmetres- i a la C-32, entre Castelldefels i el nus del Llobregat -14,3 quilòmetres.

En el cas de la C-32, al tram entre Castelldefels i els túnels del Garraf, uns 5,5 quilòmetres, la velocitat màxima permesa serà de 100 quilòmetres per hora i no de 80, com fins ara.

Menys contaminació

El sistema preveu reduir entre un 20 i un 25% les aturades i arrencades dels vehicles, aconseguint una homogeneïtzació de la circulació, fet que suposarà una reducció del consum de combustible i una millora mediambiental. A més, disminuirà entre un 15 i un 20% el temps de recorregut dels vehicles, i amb això, les congestions, segons els càlculs del govern.
Anar al contingut