Trànsit perseguirà els conductors que no passin la ITV per frenar l'augment de vehicles sense inspecció
El Servei Català de Trànsit es coordinarà amb Indústria i les estacions de la ITV per saber si els conductors no passen la inspecció o no resolen els problemes detectats. La mesura pretén frenar un augment "alarmant", diuen, del nombre de vehicles perillosos a la carretera fruit de la crisi econòmica.
RedaccióActualitzat
El Servei Català de Trànsit vol posar fre a l'augment "alarmant" de vehicles que circulen sense haver passat la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). Per fer-ho engega una ofensiva que anirà més enllà dels controls policials aleatoris ja que aniran a buscar les dades dels infractors a la Direcció General d'Indústria i a la xarxa d'estacions de la ITV.
Si els conductors no passen la ITV o no resolen els problemes detectats, els podran immobilitzar el vehicle o multar-los amb un màxim de 500 euros.
El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha anunciat aquesta nova manera d'actuar en una entrevista a l'agència Europa Press, on ha precisat que aquest és un nou problema fruit de la crisi econòmica.
El parc mòbil català tenia el 2007 un 35% de vehicles amb més de 10 anys d'antiguitat. La renovació de vehicles va començar a caure a partir d'aquell any i el 2012 el percentatge ja era del 56% i des de començament d'any ja s'ha superat el 60%. Tenir un vehicle de més de 10 anys no el converteix automàticament en perillós però, com tot, a més edat més problemes afegits i es necessiten més revisions.
Gairebé 500.000 dels 2,5 milions de vehicles que van passar la ITV el 2011 no van fer-ho a la primera. D'aquests, un 0,3% no van solucionar els problemes mentre que un any després el percentatge es va duplicar, fins al 0,7%.
Si els conductors no passen la ITV o no resolen els problemes detectats, els podran immobilitzar el vehicle o multar-los amb un màxim de 500 euros.
El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha anunciat aquesta nova manera d'actuar en una entrevista a l'agència Europa Press, on ha precisat que aquest és un nou problema fruit de la crisi econòmica.
El parc mòbil català tenia el 2007 un 35% de vehicles amb més de 10 anys d'antiguitat. La renovació de vehicles va començar a caure a partir d'aquell any i el 2012 el percentatge ja era del 56% i des de començament d'any ja s'ha superat el 60%. Tenir un vehicle de més de 10 anys no el converteix automàticament en perillós però, com tot, a més edat més problemes afegits i es necessiten més revisions.
Gairebé 500.000 dels 2,5 milions de vehicles que van passar la ITV el 2011 no van fer-ho a la primera. D'aquests, un 0,3% no van solucionar els problemes mentre que un any després el percentatge es va duplicar, fins al 0,7%.