Catalunya

Trànsit comença a fer servir des d'aquesta mitjanit els radars invisibles per multar infractors

Aquesta mitjanit han entrat en servei els radars invisibles per multar infractors. Són els anomenats piezoelèctrics, que funcionen amb uns sensors instal·lats al paviment. Els tres radars nous són a l'AP-7, a Castellbisbal, i a l'A-2, a l'altura de Sant Joan Despí i Cervera. A aquests, s'hi ha d'afegir els que ja funcionen a l'autovia A-2 a Castellolí, a l'Anoia, i els dos de la C-31, a Badalona.

Actualitzat

Els tres radars nous són a l'AP-7, a Castellbisbal, i a l'A-2, a l'altura de Sant Joan Despí i Cervera. A aquests s'hi ha d'afegir els que fins ara ja hi havia en funcionament, però que no multaven: el de l'autovia A-2 a Castellolí, a l'Anoia, i dos a la C-31, a Badalona.

Tots sis radars han començat a sancionar des d'aquesta mitjanit. Es tracta de radars piezoelèctrics, que disparen la fotografia a través d'un senyal elèctric i no per làser ni per ones, com els aparells tradicionals. Això permet que els detectors i inhibidors de radars no els puguin localitzar ni anul·lar. El funcionament és força senzill, ja que hi ha uns sensors instal·lats sota la calçada que detecten la velocitat del vehicle quan les rodes hi passen per sobre.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut