Imatge d'un usuari escoltant la informació a través del seu telèfon aquest 21 de febrer de 2018. (Horitzontal)
Imatge d'un usuari escoltant la informació a través del seu telèfon aquest 21 de febrer de 2018. (Horitzontal)

TMB posa a prova una aplicació per facilitar l'orientació de les persones cegues al transport públic

Actualitzat

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-Aprofitant la celebració del Mobile World Congress (MWC), TMB posarà a prova una aplicació per tal que les persones cegues puguin llegir la senyalització de la xarxa de transport públic i, d'aquesta manera, es puguin orientar millor. Mitjançant unes etiquetes interactives molt similars als codis QR però que es poden llegir en moviment i sense enfocar, els usuaris poden rebre informació sonora a través del seu telèfon mòbil de tota la informació que contenen els senyals de parades de bus i estacions de metro. Així, per exemple, a les parades bus l'aplicació llegeix l'etiqueta i informa del nom i codi de la parada, les línies que hi passen, la destinació de cadascuna, el temps previst d'arribada i les possibles alteracions del servei. A les estacions de metro cada espai està etiquetat amb la seva descripció (accés, vestíbul, escala, andana...) per permetre la navegació autònoma tant a l'entrada com a la sortida.

Durant la presentació de l'aplicació NaviLens a l'estació de metro Fira de la L9 Sud, la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha destacat que l'objectiu es posar la tecnologia al servei de les persones amb algun tipus de discapacitat per fer més accessibles les instal·lacions de la xarxa de transport públic.TMB comprovarà sobre el terreny el funcionament del sistema instal·lant etiquetes a les principals estacions de metro de la línia 9 Sud, una quinzena de parades de bus de l'àmbit de la plaça Espanya i a les 67 de la línia H12. Per poder utilitzar el sistema, els usuaris es poden baixar gratuïtament l'aplicació que està disponible tant per dispositius Android com iPhone.

Anar al contingut