"Volem facilitar l'organització de les persones al voltant d'una causa"

Jordi Cañas (C's) Portaveu i número 3 a la llista per a Barcelona.
"Volem facilitar l'organització de les persones al voltant d'una causa"
La campanya a la xarxa

"Volem facilitar l'organització de les persones al voltant d'una causa"

Jordi Cañas (C's) Portaveu i número 3 a la llista per a Barcelona.
Actualitzat
PRESÈNCIA A LA XARXA
 
Web de campanya: ciudadanos.org

Web del candidat: albertrivera.es

Twitter de referència: @Albert_Rivera

Etiqueta preferent a twitter: #Rebélate

Xarxes socials: Facebook

Canal de vídeo

Galeria fotogràfica



LA CAMPANYA DIGITAL

Hi ha dues persones dedicades del tot a la campanya digital i tres més que també hi col·laboren. Compten amb prop de dos-cents ciberactivistes que han rebut formació sobre les eines de comunicació a internet per a finalitats polítiques. Calculen que el 5% del pressupost de campanya es destina a les activitats en aquest entorn. Destaquen entre les seves accions el vídeo de campanya, amb un nombre molt elevat de visites, i el videoblog del seu cap de llista per Barcelona. A més, fan servir les xarxes socials per convidar els simpatitzants a fer un cafè o una canya amb Albert Rivera.


QÜESTIONARI

Quin és l'objectiu de la campanya digital?

C's vol mantenir un contacte estret amb el ciutadà. Internet és un espai de llibertat. Cada internauta busca i consumeix continguts sense filtres: no hi ha temps límit, no hi ha intermediaris, ni pressions de grups de poder ni línies editorials. La xarxa és dels rebels. Per C's, la xarxa significa una eina essencial de comunicació, sobretot quan s'ha estat sotmès a un bloqueig sistemàtic des dels més importants mitjans de comunicació. A través de la xarxa, C's vol oferir la possibilitat als ciutadans que ens coneguin i discuteixin amb nosaltres.

Les vostres accions a la xarxa són una decisió oficial de la direcció de campanya o responen a l'activitat espontània d'activistes simpatitzants?

Hi ha una estratègia digital professionalitzada que emmarca totes les actuacions digitals i que està alineada amb l'estratègia de campanya.

Ciutadans té ara mateix un grup de 182 activistes digitals que s'encarreguen de ser el nostre exèrcit a la xarxa, són els que dialoguen amb la resta dels internautes i porten cada vegada més lluny els missatges i idees del partit.

A internet, us adreceu més als que ja són propers o als indecisos?

Sabem que la força de les xarxes socials rau justament en el poder persuasiu de les persones sobre els seus cercles socials més propers. Fem que les nostres idees s'expandeixin a través de la xarxa i ho fem a través dels nostres simpatitzants i activistes digitals; són ells els que ens ajuden a portar el nostre missatge cada vegada més lluny.

Les accions a la xarxa volen trobar repercussió als mitjans tradicionals o tenen vida pròpia en l'entorn digital?

No tenim una campanya digital o plantegem accions digitals per sortir als mitjans, el que ens interessa és parlar amb els ciutadans, escoltar-los, apropar-nos a ells i apropar-los a la presa de decisions. Aquest ús del web 2.0 forma part de la nostra proposta d'una política nova, horitzontal, oberta, transparent i responsable amb els electors.

El vostre cap de llista per a Barcelona és un usuari habitual de les eines de comunicació basades en internet?

Albert Rivera gestiona el seu propi Twitter (únic candidat), el seu perfil personal de Facebook i respon també a preguntes i comentaris que fan els ciutadans al perfil del partit. Així mateix, cada setmana es comunica de manera directa amb els seus simpatitzants a través del seu videoblog.

El Facebook és la xarxa que li agrada més i, per tant, en fa més ús.

Internet permet un grau de conversa que és més difícil en altres mitjans. De quina manera ho teniu en compte?

Podem fer una campanya 2.0 de veritat, perquè ho fem d'una manera autèntica. Albert Rivera gestiona el seu propi Twitter i el seu Facebook. Contesta als seus amics i seguidors des de la seva Blackberry; podem dir que té un contacte total amb aquelles persones que volen dirigir-se a ell, que tenen alguna cosa a dir-li.

Mensualment, una mitjana de 1.200 fans participen activament de la comunitat amb algun tipus d'interacció (comentaris, valoracions o publicacions...). Dues terceres parts de la comunitat interactuen de manera activa cada mes. El partit respon als fans, conversa amb ells, trasllada les inquietuds dels fans al partit. Tenim un equip de Community Managers dedicat exclusivament a gestionar la conversa institucional del partit amb els usuaris.

Així mateix, als perfils personals dels candidats són ells personalment qui responen a preguntes i inquietuds dels fans a la pàgina des dels seus perfils personals. Les xarxes socials són conversa, tenim l'oportunitat d'apropar-nos més que mai als ciutadans i als nostres votants.

Quin és el vostre canal preferit a internet? Per quina raó?  

Tots ho són perquè és on tenim el nostre major capital: els ciutadans que creuen en nosaltres i ens donen suport. Per exemple, el nostre canal al YouTube, amb el qual som líders a Catalunya per subscriptors i nombre de reproduccions totals, és un canal completament elaborat pels nostres activistes.

En la vostra activitat digital, quina llengua feu servir amb més assiduïtat i per què?

A les nostres xarxes socials parlem en les dues llengües oficials de Catalunya, aquesta és gran part de la nostra riquesa cultural.


Què espereu que la vostra campanya digital aporti al conjunt de la campanya electoral?

Els partits i els polítics han d'entendre que aquestes noves tecnologies canviaran la forma de fer campanya i la forma d'exercir la política. La política i els discursos verticals del tipus "jo parlo i tu escoltes" ja no tindran cabuda i els partits hauran d'entendre que la política sorda, llunyana i que donava l'esquena als ciutadans ja no té cabuda.

Aquest ús del web 2.0 forma part de la nostra proposta d'una política nova, horitzontal, oberta, transparent i responsable amb els electors. Entenem que l'essència de la política 2.0 no s'esgota en les eines tecnològiques o en les aplicacions.

Busquem una nova actitud cap a la política que s'ha de reflectir en tota la nostra plataforma en línia, offline i en el nostre exercici polític de la legislatura vinent. Els ciutadans estaran cada vegada més a prop de les decisions i dels seus representants.

Com us ajuden els ciutadans a través d'internet?

L'estratègia digital d'una campanya el que busca és facilitar a les persones la seva organització al voltant de la causa.

Les campanyes polítiques en l'era 2.0 han d'estar centrades en els electors i no en el partit o el candidat, són els ciutadans qui ara més que mai tenen el poder de construir la campanya i la política que millor els representi.

Interactueu amb les altres candidatures? De quina manera i per què?

Més que amb altres candidatures, en les nostres xarxes interactuem amb simpatitzants d'altres partits.

A les nostres comunitats, així com en el nostre partit, són benvinguts els debats sans i respectuosos sense importar de quina tendència ideològica provinguin. La nostra defensa de la llibertat, de la inclusió i del respecte per la diferència es veu reflectit també en la nostra presència online i 2.0. N'hi ha molts amb ganes de rebel·lar-se, també en altres partits, i a Ciutadans els donem la benvinguda.

S'ha ofert a tothom la possibilitat de formular una pregunta, l'última, per respondre a allò que no han pogut dir en les altres. C's hi ha renunciat.

NOTÍCIES RELACIONADES