"Com més compartim la campanya més gran la fem"

Jordina Freixanet (PSC) Secretària nacional Coordinadora de la campanya a la xarxa i en accions 2.0
"Com més compartim la campanya més gran la fem"
La campanya a la xarxa

"Com més compartim la campanya més gran la fem"

Jordina Freixanet (PSC) Secretària nacional Coordinadora de la campanya a la xarxa i en accions 2.0
Actualitzat
PRESÈNCIA A LA XARXA
 
Web de campanya: sociates.cat

Web del candidat: presidentmontilla.cat

Twitter de referència: @socialistes_cat

Etiqueta preferent a twitter: #presidentmontilla

Xarxes socials: Facebook

Materials de cibercampanya


Canal de vídeo


Galeria fotogràfica



LA CAMPANYA DIGITAL

La campanya del PSC té un equip d'una trentena de persones, sense comptar els responsables territorials, amb fins a sis encarregats de la campanya a les xarxes. Pel que fa als seus ciberactivistes organitzats, asseguren tenir més de 300 "piuladors" al Twitter, uns 150 contactes de Facebook actius per redistribuir missatges i una xarxa de 465 bloguistes. No especifiquen quin percentatge del pressupost es dedica a aquestes accions. Entre les seves activitats, destaquen aquestes tres: "Montilla a la butxaca", "El canvi real: les dades" i  el vídeo resum "La campanya en un minut".


QÜESTIONARI

Quin és l'objectiu de la campanya digital?

Els objectius són: la mobilització i la implicació de la militància, la interacció i el debat sobre les propostes de futur amb la ciutadania, la comunicació directa i la participació real.

Les vostres accions a la xarxa són una decisió oficial de la direcció de campanya o responen a l'activitat espontània d'activistes simpatitzants?

Tenen un doble vessant: algunes accions de campanya 1.0 es traslladen a la 2.0 i provenen de la direcció de campanya, altres accions naixen de les propostes espontànies dels activistes. Totes estan validades, prèviament, per la sectorial de ciberactivisme.

A internet, us adreceu més als que ja són propers o als indecisos?

A internet hi som, i ens acostem a tots aquells que vulguin mirar, parlar, escoltar, seguir-nos o interactuar amb nosaltres, tant si són propers com si són contraris.

Les accions a la xarxa volen trobar repercussió als mitjans tradicionals o tenen vida pròpia en l'entorn digital?

Depèn de l'acció. La majoria de vegades naixen des de l'entorn digital però acaben trobant repercussió en els mitjans tradicionals.

El vostre cap de llista per Barcelona és un usuari habitual de les eines de comunicació basades en internet?

El cap de llista per Barcelona, i president de la Generalitat de Catalunya, té un web propi que relata l'activitat diària del candidat, també conté tot el material de campanya i inclou un enllaç a tots els equips de persones que l'acompanyen.

També interactua a través de la xarxa social majoritària, que és Facebook.

Internet permet un grau de conversa que és més difícil en altres mitjans. De quina manera ho teniu en compte?

Internet requereix mantenir la conversa les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any. Permet escoltar i conversar de qualsevol tema, amb qualsevol persona i en qualsevol moment. Però també permet que la resposta no s'hagi de donar des d'un únic canal i d'una manera instantània.

L'equip de persones que acompanyen el president, els seus consellers i conselleres, els seus candidats i candidates, ens ajuden a mantenir i a arribar a totes les converses que ens adreça la ciutadania.

Quin és el vostre canal preferit a internet? Per quina raó?

Facebook i Twitter. El primer perquè hi ha la gran majoria de persones que utilitzen xarxes socials, i perquè permet humanitzar més fàcilment cadascun dels polítics. El segon, per la immediatesa de la comunicació.

En la vostra activitat digital, quina llengua feu servir amb més assiduïtat i per què?

Quan comencem nosaltres la conversa majoritàriament en català, perquè és la llengua pròpia de Catalunya. En cas de ser interpel·lats, depèn de l'opció del qui pregunta: català o castellà.

Què espereu que aporti la vostra campanya digital al conjunt de la campanya electoral?

Proximitat. Transparència. Autenticitat. Interlocució. Deliberació. Escolta activa, humanització de cadascuns dels candidats i candidates. Comunicació directa de la política amb la ciutadania.

Com us ajuden els ciutadans a través d'internet?

A través del seu activisme crític i creatiu, lliure i obert a tothom. En paraules del mateix president, no volem activistes de clonació, la xarxa ha de ser un espai de debat i acció. Si fem de la conversa digital un autèntic debat, podrem convèncer.

Els ciutadans ens ajuden a ser els altaveus d'aquesta conversa, a fer-nos de transmissors de les seves inquietuds i propostes.

Interactueu amb les altres candidatures? De quina manera i per què?

Fins a la data no d'una manera rellevant. Només ens hem intercanviat algun tweet amb d'altres candidatures (especialment @ciu) i en algun debat d'actualitat a la xarxa.

Quin és el tret característic i principal de la vostra campanya 2.0? (s'ha ofert a tothom la possibilitat de formular una pregunta, l'última, per respondre allò que no han pogut dir en les altres)

La participació real. Un exemple clar és la campanya "El canvi real", que incorpora les aportacions dels usuaris en l'argumentari de campanya. D'alguna manera, ells construeixen el missatge traslladant-lo al territori i a aquella realitat que viuen de prop.

A diferència d'altres, la nostra aposta és la creativitat: la campanya la fem entre tots, i com més la compartim, més gran la fem.

NOTÍCIES RELACIONADES