Marc Cortés: "140 caràcters donen per dir moltes coses" (II)

Cada dia s'obren entre 5.000 i 10.000 nous comptes de Twitter i Espanya és el tercer país del món amb més usuaris, només després dels EUA i el Japó. Ens ho explica Marc Cortés , consultor d'estratègia a internet i autor del llibre "Nanoblogging. Los usos de las nuevas plataformas de comunicación en la red".

Actualitzat
(Continua de la primera part)

Èpoques?
Sí. La primera arrenca el març del 2006, quan l'empresa Odeo el fa servir com a plataforma interna que permetia enviar SMS. El 2007 es presenta de manera pública i guanya un premi als SXS Awards (una espècie d'Oscars d'internet). Aquí comença la segona etapa, que s'acaba el gener del 2009, quan un avió amara al riu Hudson, a Nova York, i la primera imatge de l'accident és la d'un home que anava en ferri que passa pel davant de l'Estàtua de la Llibertat. La publica al seu Twitter i el món sencer, a través dels mitjans de comunicació, se n'assabenta en qüestió d'hores. En aquest moment, Twitter ja és com un adolescent de 16 anys, per tot el que ha crescut en popularitat.

Se'ns ha fet gran molt ràpid!
I des del gener d'enguany l'eina comença a ser molt coneguda. Va complir la majoria d'edat quan la parella de l'actriu Demi Moore, l'actor Ashton Kutcher, arriba a tenir un milió de seguidors al seu Twitter. És el primer que ho aconsegueix! L'altre moment fort és quan la presentadora de televisió nord-americana Oprah Winfrey porta els fundadors de Twitter al seu programa. Es calcula que en 48 hores hi va haver dos milions de noves altes a Twitter.

Carai! Tens xifres dels "twitters" que hi ha a Catalunya o Espanya?
No hi ha xifres oficials perquè Twitter es nega a donar-les. L'única cosa que se sap és que Espanya se situa en tercer lloc com a país amb més usuaris i més actius, per darrere dels EUA i del Japó.

Què fan les empreses amb el Twitter?
L'empresa de telecomunicacions nord-americana Comcast resol els problemes de servei que tenen els seus clients. Així han augmentat la ràtio de qualitat percebuda. La fabricant d'ordinadors Dell té vint comptes Twitter per a diferents objectius: atenció al client, informació de nous productes, etc. I també Dell Outlet, que ven productes fora d'estoc. L'any passat la companyia va facturar més de dos milions de dòlars en vendes directes.

Estem parlant d'una nova manera de fer màrqueting...
Hi ha espais a la xarxa on la gent pot trobar llistats d'empreses que són a Twitter. Jo en gestiono un des de fa un any anomenat Registro de Marcas en Twitter, on les empreses m'envien correus electrònics per donar-s'hi d'alta. Des d'allà es poden veure molt més els diferents usos.

Ai!, que m'estic enganxant al món Twitter ...
Qui estigui interessat a seguir el fenomen dels Social Media i del "nanoblogging" en el món empresarial pot consultar el wiki que es va obrir, com una iniciativa col·laborativa. S'hi poden trobar exemples de bones pràctiques. 

Per acabar, em dóna uns quants consells del que mai he de fer des d'un Twitter?

Intentar no definir normes; el secret de l'èxit del "nanoblogging" és que cadascú l'utilitzi per al que vulgui. No facis "spam" o autobombo parlant del que ets tu mateix o la teva empresa.

I alguna coseta per augmentar el meu posicionament i credibilitat a internet?
Ser honest, aportar valor amb els teus continguts, respondre a qui et pregunta i generar converses.

Això és gairebé un codi de cortesia virtual.
Exacte! I moltes vegades és tan oblidat per les persones i empreses que són a internet.... Després passa el que passa.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut