TikTok instal·lat en un "smartphone"
TikTok instal·lat en un "smartphone"

TikTok, l'aplicació més baixada del 2021 amb 650 milions de descàrregues

La popular aplicació de miniclips de vídeo de matriu xinesa, però amb projecció internacional, lidera el rànquing d'aplicacions més descarregades, segons dades de la consultora tecnològica Apptopia

Toni Noguera Martínez / Carles Claret VilasecaActualitzat

Les xarxes socials i els serveis de comunicació en línia, mitjançant missatgeria instantània, intercanvi d'imatges i vídeos, i trucades o videotrucades encapçalen la llista d'aplicacions més descarregades aquest 2021 arreu del món.

El calaix més alt del podi l'ocupa TikTok, amb 656 milions de descàrregues a les botigues d'Apple Store i Google Play Store, en funció del sistema operatiu dels telèfons intel·ligents, iOS o Android  

Segons la firma d'anàlisi Apptopia, amb registres similars a SensorTower, un altre referent de l'anàlisi dels serveis a la xarxa, l'app de clips breus que triomfa entre les noves generacions es distancia dels serveis de Meta, Instagram (545 milions de descàrregues) i Facebook (416 milions).

De fet, TikTok ja va fer el sorpasso en el rànquing de descàrregues a les aplicacions de l'imperi de Mark Zuckerberg l'any passat, i aquest 2021 encara ha agafat més avantatge.

WhatsApp encara és líder en missatgeria

Després de les apps de xarxes socials, les posicions 4 i 5 les ocupen WhatsApp, també propietat de Meta, amb 395 milions de descàrregues i, cada cop més a prop, Telegram, (329 milions), l'app desenvolupada pel rus per Pàvel Dúrov, que tanca els cinc primers llocs.

L'any 2020, la distància aquests dos serveis de missatgeria era molt més àmplia: 600 milions de descàrregues de WhatsApp, mentre que 256 dispositius es van instal·lar Telegram.  

La xarxa d'històries efímeres de gran recorregut entre els joves dels Estats Units Snapchat ha acumulat 327 milions de baixades, mentre que la plataforma Zoom, en auge en temps de pandèmia, assoleix els 300 milions.

Completen els deu primers llocs del rànquing: Messenger, un servei associat a Facebook, amb 268 milions; l'editor de vídeo CapCut (255 milions) i la plataforma de streaming de música Spotify (203 milions).

La creació de miniclips de vídeo per a TikTok estimula la creativitat de molts joves arreu del món
La creació de miniclips de vídeo per a TikTok estimula la creativitat de molts joves arreu del món (Pexels)


Generació de negoci

Segons els registres de la consultoria SensorTower, les sis aplicacions a partir de les quals s'han generat més ingressos són TikTok; la plataforma degana de vídeos YouTube i Piccoma, un servei de subscripció per accedir a còmics manga .

Les segueixen l'espai de cites Tinder, la recentment impulsada plataforma Disney+, i el servei d'emmagatzemament de continguts digitals al núvol Google One. Les aplicacions obtenen rendiment econòmic mitjançant les quotes de subscrició i dels serveis denominats "premium", o bé canalitzant comissions per publicitat.  

Aquest 2021, la població mundial ha gastat un 20% més en la descàrrega d'aplicacions, subscripcions o compres en línia a partir d'aquestes plataformes,un total de 133.000 milions de dòlars.


Jocs, plataformes de streaming i compres

En el cas de les apps de jocs, Subway Surfers ha estat el més descarregat aquest 2021. S'ha baixat a 191 milions de dispositius. El segueixen Roblox (182 milions), Bridge Race (169 milions), Garena Free Fire - New age (154 milions) i Among Us (152 milions).

Els telèfons intel·ligents són els dispositius que acumulen més descàrregues d'apps
Els telèfons intel·ligents són els dispositius que acumulen més descàrregues d'apps (Pexels)

Segons Apptopia, la plataforma de streaming Netflix, amb 173 milions de descàrregues, és l'aplicació més instal·lada a nivell global, seguida de YouTube (166 milions), Google Play Games (131 milions), Disney+ (126 milions) i Amazon Prime Video (120 milions).

Finalment, pel que fa a les aplicacions destinades a compres der productes, les més descarregades a escala mundial han estat Shopee (203 milions de baixades), Shein (190 milions), Meesho (153 milions), Amazon Shoping (148 milions) i Flipkart (93 milions).

ARXIVAT A:
InternetFacebookWhatsAppInstagramTecnologia
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut