Thermomix guanya la batalla judicial contra Lidl, que haurà de retirar el seu robot
Thermomix guanya la batalla judicial contra Lidl, que haurà de retirar el seu robot

Thermomix guanya la batalla judicial contra Lidl, que haurà de retirar el seu robot

Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

La cadena de supermercats Lidl va violar els drets de l'empresa Vorwerk & Co. Interholding GmbH sobre la patent del robot de cuina Thermomix amb la comercialització de Monsieur Cuisine Connect. Així ho ha resolt el jutjat mercantil número 5 de Barcelona. La magistrada que ha coordinat el procés judicial entén que la companyia de supermercats alemanya ha envaït la patent del popular aparell i l'insta a retirar dels seus establiments i els dels seus distribuïdors la seva versió del robot.

L'empresa propietària de Thermomix va assenyalar que algunes característiques de Monsieur Cuisine, tals com el sistema de segellat de la tapa de la màquina mentre funciona o el sistema de pesatge dels ingredients, havien estat copiades de l'aparell que tenien patentat.

L'advocat de Lidl va acusar Vorwerk de fer "il·lusionisme" i va al·legar que, malgrat que algunes característiques dels dos aparells s'assemblen, no estan descrites en la versió original de la patent, sinó que s'hi troben de manera implícita.

Aquesta va ser la línia de defensa de la cadena de supermercats: provar d'argumentar que els atributs del robot de Vorwerk no estaven referits explícitament en la seva patent.

Mentre que el preu de la Thermomix supera els 1.000 euros, Lidl venia Monsieur Cuisine per uns 360 euros, un valor tres vegades menor.


Retirada malgrat l'apel·lació

Lidl pot interposar un recurs d'apel·lació contra aquesta sentència, però la resolució judicial és clara: cal que es faci efectiva la retirada del robot de la cadena de supermercats i, si no ho fa voluntàriament, Vorwerk pot exigir que s'executi provisionalment l'edicte.

L'ordre de deixar de comercialitzar Monsieur Cuisine és extensible a tot el material publicitari i promocional i a tot document comercial en què es faci referència al producte objecte de controvèrsia.

Queda pendent determinar la quantitat que Lidl haurà de pagar en concepte de danys i perjudicis.
 

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut