"Sona tan bé", la campanya d'èxit per normalitzar el valencià que s'ha fet viral

Els tres primers vídeos ja han tingut 12 milions de visualitzacions i els seus impulsors asseguren que molta gent jove s'ha decidit a parlar en valencià de manera habitual

Actualitzat

El valencià sona molt bé. "Sona tan bé" que la campanya per normalitzar-ne l'ús en entorns on domina el castellà està sent tot un èxit, com a mínim, a les xarxes socials.

La iniciativa l'ha impulsada la Diputació de València i consta de diversos vídeos en què, amb to distès i positiu, es mostren situacions quotidianes en què es canvia de llengua donant per fet que l'interlocutor no sap valencià. Els tres primers episodis, que s'han fet virals i es poden veure a la web del projecte, ja tenen 12 milions de visualitzacions, i aviat se'n publicaran dos més.


La campanya "Sona tan bé" demana al públic que, quan surti a passejar, parli, d'entrada, valencià. I que no doni per fet que l'interlocutor prefereix una altra llengua, com el castellà o l'anglès en el cas d'estrangers residents al País Valencià, abans que "la llengua de la ciutat on viuen ara".

La responsable de Normalització Lingüística de la Diputació de València, Dolors Gimeno, assegura que funciona: "Quina manera més senzilla de fer visual que parlem la mateixa llengua i que és fàcil parlar-la en qualsevol àmbit! I això ha fet també que molta gent jove se sumi a fer servir la nostra llengua de manera habitual."

"Adés", "bac", "malíccia", "bescoll", "desvanida", "comboi", "espurna", "pedaç", "gallet", "trellat", "amerar" i "festejar" són alguns dels mots que sonen tan bé, "paraules de l'àvia" que enamoren i que els vídeos proposen recuperar en les converses quotidianes.

 

ARXIVAT A:
País Valencià
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut