Dues persones es truquen a través de Skype. (Foto: Reuters)
Dues persones es truquen a través de Skype. (Foto: Reuters)
Washington

Skype diu que 10 milions d'usuaris ja han tornat a connectar-se després de la llarga interrupció del servei

La xarxa de telefonia per internet Skype ha anunciat aquest dijous que en les darreres hores ha observat un "significant augment en el nombre de persones" connectades al seu servei i ha estimat que més de 10 milions d'usuaris ja l'estan utilitzant novament. El funcionament de Skype es va veure interromput durant gairebé 24 hores per problemes tècnics que van sorgir en alguns dels seus supernodes, ordinadors que actuen "de directoris telefònics del programa", i que van ser desconnectats "per un problema que afecta algunes versions del producte".

Actualitzat
El portaveu de la companyia, Peter Parkes, ha advertit al seu blog que algunes de les prestacions "poden no funcionar d'una manera tan fiable com s'hauria d'esperar", un factor que pot alentir l'actualització a la xarxa de l'estatus de les persones i disminuir la rapidesa habitual de l'entrega dels missatges instantanis. A més, Parkes ha afegit que "les videotrucades en grup trigaran més temps a recuperar la normalitat".

La normalització gradual del funcionament s'observa en el fet que a primera hora d'aquest dijous Skype havia quantificat que la xifra d'usuaris que podien connectar-se al servei rondava els 5 milions, la meitat dels que es calcula que ja l'estan utilitzant novament.

Peter Parkes també ha manifestat que els tècnics de la companyia estan treballant per crear nous supernodes "tan ràpid com es pugui", tot i que ha alertat que la solució es pot fer esperar "unes quantes hores".

Amb relació a les molèsties ocasionades als usuaris del servei, Parker ha assegurat que "entenem la importància de Skype en les relacions familiars, d'amistat i laborals, i per aquest motiu som especialment conscients de l'impacte que tenen problemes aïllats com aquest".

Els errors han privat del popular sistema de comunicació per internet els seus 25 milions d'usuaris habituals, a tot el món, durant gairebé 24 hores, un temps inusualment llarg quan es parla de problemes tècnics en grans empreses de comunicació. Aquesta excepcionalitat ha motivat que els usuaris hagin fet patents les seves queixes a través de Twitter, per mitjà de l'etiqueta #skype.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut