Martorell

Seat vol suprimir fins a finals d'any un torn de la línia de producció del Toledo i l'Altea

Seat es planteja suprimir des del 7 de novembre i fins a finals d'any el torn de tarda de la línia 2 de producció, la del Toledo i l'Altea. Això afecta uns 500 llocs de treball, segons els sindicats, i per evitar acomiadaments la direcció proposa reduir la jornada i els sous. Els sindicats no hi estan d'acord. No veuen clar que hi hagi un excedent, i menys encara com s'ha de compensar.

Actualitzat
Seat deixarà de fabricar aquest any 10.000 cotxes a la planta de Martorell. Des del 7 de novembre i fins a finals d'any suprimirà el torn de tarda de la línia 2 de producció, la que fabrica el Toledo i l'Altea. I això provocarà un excedent d'uns 500 llocs de treball, segons calculen els sindicats. A més, vol donar festa en aquesta línia 2 de la planta i també a la 1, la de l'Ibiza i el Córdoba, la setmana del pont de desembre. Ara ja està suprimit el torn de nit de la línia 2 i els 300 llocs de treball afectats es compensen amb dies de festa rotatoris. Però aquesta borsa de dies de festa s'està esgotant. Així, a partir del dia 7 de novembre hi haurà un excedent de 800 llocs de treball. La direcció de Seat proposa reduir jornada i salaris als treballadors per evitar els acomiadaments, segons ha comunicat als sindicats, que d'entrada no hi estan d'acord i no veuen clar que sobri personal. La direcció de Seat i els respresentants sindicals es reuniran dijous per intentar buscar una solució a aquest nou conflicte.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut