Seat ultima un acord amb el govern espanyol per fabricar l'"Ibiza" elèctric
Segons ha pogut saber TV3, si fructifica es farà un acte institucional amb Sánchez i el president de Volkswagen que podria ser a finals de la setmana que ve
Seat ultima un acord amb el govern espanyol per fabricar l'"Ibiza" elèctric

Seat ultima un acord amb el govern espanyol per fabricar l'"Ibiza" elèctric

Segons ha pogut saber TV3, si fructifica es farà un acte institucional amb Sánchez i el president de Volkswagen que podria ser a finals de la setmana que ve

Iván Gutiérrez Actualitzat
TEMA:
Seat
Seat ultima un acord amb el govern espanyol per fabricar 'l'Ibiza' elèctric
El president de Seat, Wayne Griffiths, durant l'acte d'aquest dilluns

Seat ha tornat a mostrar les seves cartes aquest dilluns en un acte de Cupra, la seva marca de gamma alta. Ho ha fet per Internet i amb realitat virtual. Però la millor carta, encara, està guardada i Seat ha anunciat que està en converses "molt avançades" amb el govern espanyol per fabricar el model elèctric petit del grup Volkswagen a partir del 2025.  Així ho ha explicat el president de Seat, Wayne Griffiths.

Seria un pas endavant per a la marca, que fins ara, no havia comptat amb la producció d'un cotxe elèctric a Martorell (el Born es produirà a Alemanya, i el Mii es produeix a Bratislava). I no seria un model qualsevol, a Martorell es produiria l'"Ibiza" elèctric i Pamplona podria passar a produir el futur "Polo" elèctric, que en principi es coneixeran com ID.2. Martorell, en tot cas, seria l'epicentre.


Condicions: més fons europeus i una fàbrica de bateries

Però Seat posa condicions al govern: que es financiï amb més fons europeus i se subvencioni la compra d'elèctrics, a més de tenir una fàbrica de bateries elèctriques ben a prop. Una petició que podria fer revifar la reindustrialització de Nissan, on com va avançar TV3, la coreana LG s'havia interessat en fer bateries per a cotxes elèctrics. "És impensable que no hi hagi una planta de bateries a Espanya, no pot perdre el tren de l'electrificació. Però no només és important les bateries, també les cel·les", assegura Griffiths.

En tot cas, qualsevol projecte de fabricar bateries a Catalunya vindria de la mà de Seat, i si no hi ha model elèctric, tot pot quedar en no res. I per això, el govern espanyol, Seat i Volkswagen porten mesos de converses que estan prop de fructificar. El president de Seat puntualitza: "No seria un projecte només per nosaltres, hauria de fer servei a tota la indústria, a totes les fàbriques de cotxes, per això l'entesa amb el govern espanyol és primordial". Una de les opcions és que, al marge de la producció, el muntatge de bateries fos a la planta de components a El Prat.

 

Un acte a Martorell

El president de Seat ha assegurat que si hi ha acord, ho anunciarien d'aquí a poques setmanes; però tot pot anar més ràpid. Segons ha pogut saber TV3, s'està treballant en un acte a Martorell per escenificar el suport de les institucions, que comptaria amb la presència del president de Seat, el de Volkswagen, Pedro Sánchez i, fins i tot, Felip VI, en dubte encara per motius d'agenda.

Seat no fa comentaris, però una de les opcions és fer-ho divendres de la setmana que ve. Tot i així, l'acord sempre quedaria en mans del vist i plau final del consell de Volkswagen, un consorci amb moltes ànimes, entre elles, la pública amb la representació de regions com la Baixa Saxònia.

ARXIVAT A:
Seat

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut