Barcelona

Seat rescindirà temporalment el contracte a 750 treballadors

L'empresa automobilística Seat ha presentat un expedient de regulació d'ocupació que afecta 750 treballadors entre els mesos de novembre i desembre i que de cara al 2009, s'allargaria també fins a finals de juliol. I és que aturarà quinze dies la producció dels models Altea i León, i cinc dies la de l'Ibiza. La companyia preveu, a més, aturades productives que afectaran més de 3.900 treballadors. Ara, Seat obre negociacions amb el comitè d'empresa per concretar com s'aplicaran les mesures, ja que encara s'ha de definir si afectaran la plantilla de manera rotatòria. Ford també ha decidit ajustar la producció a la planta d'Almussafes.

Actualitzat
Seat ha presentat un expedient de regulació d'ocupació temporal per aturar quinze dies la producció de la línia que fabrica l'Altea i el León, i cinc dies més la que produeix el Seat Ibiza. Ara s'obre un període de consultes en el qual es negociaran les condicions d'aquest expedient. L'aturada afecta tots els torns, és a dir, 1.980 treballadors de la línia de l'Altea, 1.969 de la del León i, durant els cinc dies d'aturada de la línia de l'Ibiza, fins a un total de 4.700 persones, ja que s'aturaran les plantes de Barcelona i Martorell, tant pel que fa a la producció directa com al manteniment i la logística.

Aquesta mesura de l'empresa arriba després que els sindicats es neguessin a compensar les aturades d'aquestes línies a partir de la bossa d'hores, que és una mesura de flexibilitat laboral que preveu el conveni col·lectiu de l'automobilística. Per aquest motiu, Manolo Gálvez, de CCOO, assegura que la presentació de l'expedient no l'ha sorprès gens. Gálvez, però, ha volgut tranquil·litzar la plantilla de Seat assegurant que en cap cas es farà fora treballadors, sinó que són rescissions temporals dels contractes.

La direcció de l'empresa, per la seva banda, ha argumentat, en un comunicat, que la baixada de vendes en els principals mercats en què opera la marca, i especialment l'espanyol, justifiquen l'ERO, ja que "és un fet aliè a l'empresa i per això Seat ha exercit la seva responsabilitat com a companyia per garantir-ne la futura viabilitat". A més, afegeix que no es preveu una reactivació de l'economia "a curt termini".

Les mesures per reduir la producció suporaran un 5% menys del que estava planificat, xifra que suposa deixar de fabricar 21.000 vehicles. L'anunci de l'ERO, a més, se suma a una altra reorganització de la plantilla, anunciada el 9 de setembre passat, que suposa la supressió del torn de nit de les línies Altea, León i Toledo, en què treballen 500 persones, la supressió dels caps de setmana productius previstos per setembre i octubre, i l'aplicació de les mesures de flexibilitat que ja estan en marxa.

Ford, també

La companyia Ford també ha anunciat un ajustament de producció de la planta que té a Almussafes, a la Ribera Baixa, per culpa de la reducció de vendes al mercat europeu. Aquesta mesura es compensarà amb dos dies de vacances negociats amb els sindicats.

Així ho ha anunciat la companyia des de París, on aquests dies se celebra el Saló de l'Automòbil, i on ha afegit que aquesta reducció suposa la producció de 3.000 vehicles menys a l'any. L'ajustament suposarà dos dies menys de l'expedient de regulació d'ocupació que va presentar Ford durant tres mesos fins que arrenqui la fabricació del nou model Fiesta. Aquestes jornades s'han canviat per dues de vacances que, per tant, la plantilla haurà de treballar.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut