Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Seat farà un ERTO rotatiu d'11.000 treballadors fins al juny per la crisi dels microxips

L'ERTO es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a finals de juny del 2022

Redacció Actualitzat
TEMA:
Seat

Seat ha plantejat als sindicats la necessitat de negociar un nou Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a finals de juny del 2022. Aquest ERTO afectaria de forma rotativa 11.000 treballadors.

Els 11.000 treballadors de producció aniran rotant en torns de fins a 1.000 persones diàries. La manca de semiconductors impedeix mantenir un ritme alt en la producció de cotxes i això farà que no tots puguin anar a la feina alhora.

L'automobilística considera que cal aplicar més mesures de flexibilitat per fer front a l'escassetat global de semiconductors. L'expedient serà voluntari d'inici i les condicions concretes es determinaran durant la negociació amb els sindicats.

La companyia vol implementar mesures de flexibilitat a les plantes de Martorell, Barcelona i al Prat. L'ERTO contemplarà la reducció temporal de part de la producció i una possible cancel·lació de torns.

La manca de semiconductors i microxips ha obligat a aturar la producció a la planta de Seat a Martorell en diverses ocasions aquest estiu.

L'automobilística fa front a una alta demanda per part dels concessionaris i clients de models com el Cupra, que ja es troba en nivells pre-Covid. 

L'empresa vol fabricar mig milió d'unitats d'aquest cotxe elèctric cada any a la planta de Martorell a partir del 2025, segons va avançar el president de la companyia, Wayne Griffiths, des del Saló de l'Automòbil de Munic, on va presentar el prototip d'aquest nou model.


La falta de microxips atura la fàbrica

La setmana passada van estar parades les tres línies de la fàbrica durant dos dies, el 6 i 7 de setembre. L'empresa va dir que el tancament venia provocat pels nous brots de covid-19 a l'Àsia, concretament a països com Malàisia, i que no descartava nous ajustos en la producció.

La factoria havia tornat a operar al 100% la primera setmana de setembre després de les vacances. A l'agost s'havia reduït l'activitat, amb una sola línia oberta i reducció de torns.

L'alentiment de la producció semiconductors per la pandèmia afecta la indústria automobilística mundial i la de xips té efectes en molts productes, des de telèfons mòbils a consoles com la PlayStation.

ARXIVAT A:
Seat

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut