Seat entra a la cursa per fabricar l'utilitari elèctric de Volkswagen

El govern espanyol negocia estretament amb el consorci per fabricar el cotxe des de Martorell per a Seat, Skoda i Volkswagen

Iván GutiérrezActualitzat

L'automobilística Seat ha entrat de ple a la cursa per fabricar l'elèctric petit de Volkswagen, el model equivalent al Polo o l'Ibiza. El govern espanyol està negociant directament amb Volkswagen per donar un cop d'efecte en electrificació i convertir Martorell en la punta de llança del vehicle elèctric de tot Espanya.

Però encara no hi ha res lligat, i tindrà ferotges competidors dins del mateix grup com la mateixa Volkswagen per fer-ho a Alemanya o Skoda a la República Txeca. Un anunci així però, seria històric per a Seat, ja que podria assegurar el futur de la fàbrica durant molts anys.

Segons explica el portal especialitzat Tribuna de Automoción, part dels fons europeus servirien per desenvolupar aquí el futur cotxe petit de Volkswagen. Consultada per TV3, Seat no fa comentaris, però diferents fonts del sector confirmen que Seat està en la cursa per desenvolupar la plataforma i fabricar el futur utilitari elèctric del grup, que se situarà per sota dels 20.000 euros.

El nom seria, a falta de confirmació oficial, ID2 seguint amb l'escala de números on l'ID3 (equivalent al Golf o el León) ja s'ha presentat oficialment.

De fet, si s'aconsegueix, es fabricaria a partir de 2025 des de Martorell i Navarra per Seat, Škoda i Volkswagen, un fet inèdit en la història de l'automobilística que sempre ha patit com molts dels seus models es fabricaven a d'altres fàbriques del grup amb costos laborals menors com les de l'est d'Europa.

El govern espanyol negocia

A l'estiu, els dirigents de Seat ja instaven a les administracions a implicar-se a electrificar les fàbriques de cotxes elèctrics. No és una qüestió menor, Espanya és la segona productora d'automòbils més important d'Europa, només per darrera d'Alemanya.

Però el seu futur elèctric, està més aviat empantanegat, i la prova és que la fàbrica més gran, Martorell, no en produeix cap encara.

Dit i fet. El govern espanyol ja està negociant directament amb Volkswagen perquè Martorell figuri al mapa elèctric. Les mateixes fonts asseguren que dilluns s'havia de produir una trobada institucional entre Pedro Sánchez, Felip VI i el mateix Herbert Diess, conseller delegat de Volkswagen, per escenificar la bona sintonia coincidint amb el 70 aniversari de Seat.

Finalment no es farà, per la quarantena de Sánchez després del seu contacte amb el mandatari francès Emmanuel Macron, però les negociacions segueixen en marxa entre bastidors.

És un projecte comú amb altres companyies espanyoles: per exemple, per fer les bateries s'intentaria extreure el liti a Extremadura. D'altres companyies espanyoles participarien en aquest projecte, i de fet, Volkswagen ja ha arribat a acords amb empreses com Iberdrola per qüestions d'infraestructura elèctrica.

Però tampoc es descarta la participació d'altres com Telefónica per a l'internet de les coses i digitalització, una pota important per a Seat que lidera aquest àmbit al consorci.

La Xina com a punt de partida  

Ara bé, el projecte va més enllà. Segons expliquen les mateixes fonts a TV3, la producció s'encetaria a la Xina i a partir de 2025 es faria a Europa, on ara Martorell figura a les travesses.

Això no implica que hagi de ser així, aquest cotxe també s'havia situat a Bratislava, on Volkswagen té una fàbrica i els costos laborals són molt més baixos.

Qui s'emporti el projecte, desenvoluparà la plataforma i assumirà tot el procés de fabricació, des de la cel·la fins al muntatge del cotxe. De fet, només muntar el cotxe i no la cel·la implica molta menys càrrega de treball i benefici.
ARXIVAT A:
TecnologiaSeat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut