Estats Units

Saturació dels correus electrònics personals per l'enviament massiu de "spams"

Als Estats Units, els correus electrònics dels usuaris d'Internet estan plens de missatges publicitaris no sol.licitats, el que es coneix per "spam". Segons l'organització CAUCE, que vol promoure una solució legislativa al problema en els EUA, l'"spam" es una manera barata de fer publicitat.

Actualitzat
Els correus electrònics dels nord-americans estan saturats de publicitat electrònica no sol·licitada -coneguda com "spam"-, que abraça des d'ofertes per perdre pes, concursos per guanyar un milió de dòlars o invitacions a llocs pornogràfics, però les autoritats nord-americanes no es decideixen a actuar per penalitzar aquesta invasió, segons ha denunciat avui l'associació "antispam" CAUCE. "Hi ha 24 milions de pimes als Estats Units", ha declarat el president de l'organització, Scott Hazen Müller, que ha assenyalat que "només que l'1 per cent d'aquestes empreses enviés un correu publicitari a l'any, cada bústia electrònic rebria 657 'spams' diaris". De fet, ha dit, cada internauta sol rebre desenes de "spams" diaris, una allau que es podria explicar pel baix cost que té fer una campanya publicitària per Internet. Segons un estudi que la Unió Europea va fer el mes de gener, el preu mitjà d'una campanya de màrqueting per Internet als Estats Units se situa en uns deu centaus de dòlar (més de vint pessetes) per enviament, mentre que el cost d'un correu a través del servei postal varia entre mig dòlar i un dòlar (entre 95 i 190 pessetes). D'altra banda, segons la companyia Forrester Research, el 18 per cent dels internautes obren els "spams" que reben al correu electrònic, mentre que el percentatge de consulta dels avisos publicitaris a Internet és només del 0,65 per cent.
Anar al contingut