Sants altera el seu funcionament a l'agost pel soterrament de les vies entre Bellvitge i l'Hospitalet
A partir del 4 d'agost i durant tres setmanes i mitja, fins al 27, a l'estació de Sants, a Barcelona, hi haurà modificacions importants en el seu funcionament. La causa: les obres de cobriment de les vies dels accessos sud de l'estació, en concret, el tram comprès entre Bellvitge i l'Hospitalet de Llobregat. Això afectarà en diferents graus totes les línies de rodalia, els regionals i els de llarg recorregut que passen per aquesta estació. Renfe recomana als usuaris que utilitzin el metro, l'autobús o els Ferrocarrils de la Generalitat. Durant la presentació del Pla Alternatiu de Transport, Antoni Vives, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, ha dit que "possiblement és el tall ferroviari més important que s'ha fet mai en el sistema ferroviari del nostre país".
Sants altera el seu funcionament a l'agost pel soterrament de les vies entre Bellvitge i l'Hospitalet
Barcelona

Sants altera el seu funcionament a l'agost pel soterrament de les vies entre Bellvitge i l'Hospitalet

A partir del 4 d'agost i durant tres setmanes i mitja, fins al 27, a l'estació de Sants, a Barcelona, hi haurà modificacions importants en el seu funcionament. La causa: les obres de cobriment de les vies dels accessos sud de l'estació, en concret, el tram comprès entre Bellvitge i l'Hospitalet de Llobregat. Això afectarà en diferents graus totes les línies de rodalia, els regionals i els de llarg recorregut que passen per aquesta estació. Renfe recomana als usuaris que utilitzin el metro, l'autobús o els Ferrocarrils de la Generalitat. Durant la presentació del Pla Alternatiu de Transport, Antoni Vives, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, ha dit que "possiblement és el tall ferroviari més important que s'ha fet mai en el sistema ferroviari del nostre país".

Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Les línies més afectades són les que entren pel sud de la ciutat, és a dir, les que passen per les estacions de Bellvitge i de l'Hospitalet i van fins a Sants. Els més afectats seran els usuaris de l'R2 sud, els de l'R4 entre Sant Vicenç de Calders i Manresa per Vilafranca del Penedès i els de la línia de l'aeroport. També els viatges dels trens regionals i els de llarga distància, que es desviaran per Vilafranca del Penedès i allargaran el seu recorregut.

Afectacions per línies

R1 (entre Maçanet i Molins de Rei per Mataró) : els trens d'aquesta línia no donaran servei entre Arc de Triomf i Molins de Rei de manera que, els combois iniciaran i acabaran trajecte a l'Estació de França. Per continuar el recorregut fins al centre de la ciutat es podrà agafar la línia R2 nord a l'estació de Clot- Aragó i continuar fins a Passeig de Gràcia i Sants. També es pot enllaçar amb el metro.

R2 nord (Maçanet fins a l'aeroport passant per Granollers Centre): aquesta línia arribarà fins a Sants. Per continuar fins a l'aeroport, els usuaris podran agafar un autobús llançadora cada 15 minuts. Hi haurà un servei de trens entre el Prat de Llobregat i l'aeroport de Barcelona.

R2 sud (Sant Vicenç de Calders fins a l'estació de França per Vilanova i la Geltrú): la línia iniciarà i acabarà recorregut a l'estació de Bellvitge, on els viatgers podran continuar el seu camí enllaçant amb els ferrocarrils de la Generalitat des de Gornal i fins a Plaça Espanya.

R3 (Puigcerdà a l'Hospitalet de Llobregat passant per Vic): l'estació d'origen i final serà la de Sants perquè el tram entre l'estació barcelonina i l'Hospitalet de Llobregat estarà interromput.

R4 (de Sant Vicenç de Calders a Manresa per Vilafranca del Penedès): aquesta línia funcionarà entre Sant Vicenç de Calders i l'Hospitalet i entre Barcelona Sants i Manresa. Per continuar el trajecte, els passatgers podran agafar la línia 1 del metro a l'Hospitalet de Llobregat o la línia 5 a Cornellà Centre.

R7 (entre Cerdanyola Universitat i Sant Andreu Arenal): la freqüència serà d'un tren per hora i sentit.

Regionals

Els trens regionals de les línies R13, R14, R15 i R16 es desviaran per Vilafranca del Penedès i acabaran el recorregut a l'Hospitalet de Llobregat, on podran enllaçar amb el metro. La línia R12 acabarà el trajecte a l'estació de Sants.

Llarga distància i l'AVE

Els trens de llarga distància amb origen o destí a Barcelona mantindran la parada a l'estació de Sants, però es desviaran per Vilafranca del Penedès i entraran pel nord. Això incrementarà el temps de trajecte en 45 minuts. L'AVE funcionarà normalment

Els bitllets no integrats serviran per metro i FGC

Per facilitar la mobilitat dels viatgers, els tiquets de transports de Rodalies i els de trens regionals serviran per accedir a les estacions de metro de Rambla Just Oliveres, Cornellà Centre, Sants Estació, Passeig de Gràcia, Plaça Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Sant Andreu, Barceloneta, Fabra i Puig i Sagrera. També a les de la Gornal i de la Plaça Catalunya dels Ferrocarrils de la Generalitat.

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut