Ryanair no podrà cobrar per pujar a l'avió dues peces d'equipatge de mà

Un jutjat condemna la companyia per haver cobrat 20 euros a una passatgera que anava amb una bossa i una maleta petita
Ryanair no podrà cobrar per pujar a l'avió dues peces d'equipatge de mà

Ryanair no podrà cobrar per pujar a l'avió dues peces d'equipatge de mà

Un jutjat condemna la companyia per haver cobrat 20 euros a una passatgera que anava amb una bossa i una maleta petita
Redacció Actualitzat
TEMA:
Aeroports
Ryanair no podrà cobrar per pujar a l'avió dues peces d'equipatge de mà
Passatgers esperant amb el seu equipatge davant dels taulells de facturació de Ryanair (ACN/Andrea Zamorano)

Un jutjat de Madrid ha tombat la clàusula per la qual Ryanair cobra un extra per volar amb dos equipatges de petites dimensions a bord, com per exemple una bossa i una maleta de màxim 10 quilos.

Aquest jutjat ha donat la raó a una passatgera que portava aquest equipatge i que viatjava amb una tarifa estàndard. La companyia li va cobrar 20 euros, cosa que la magistrada considera abusiu, perquè la bossa en qüestió es podia encabir perfectament sota del seient davanter.

La companyia, que havia establert una tarifa 'priority', per poder viatjar amb dues peces a cabina, haurà de retornar els 20 euros de més que va cobrar a l'afectada, més els interessos de demora. La sentència és ferma perquè no s'hi ha presentat recurs.

El vol, de Madrid a Brussel·les, el va fer la passatgera el 25 de gener passat. En el relat dels fets, Ryanair afirma que, "després que la tripulació de terra va verificar que el bitllet d'avió no es corresponia amb la tarifa 'priority', que permet pujar dos equipatges, un de petites dimensions i una maleta addicional d'un màxim de dos quilos", va obligar a la passatgera a abonar 20 euros per l'equipatge de ma extra.
 

El jutjat obliga a Ryanair retornar els 20 euros que havia cobrat (ACN/Gemma Sánchez) 

El jutjat, però, diu que aquesta clàusula "ha de ser declarada nul·la i desterrada del contracte". Afirma que aquesta situació "no està emparada" per la norma comunitària que autoritza a les aerolínies fixar les tarifes dels seus serveis. La jutge entén que la conducta de la companyia va ser "abusiva" quan va aplicar aquest suplement ja que retallar "els drets que la passatgera té reconeguts per llei, generant un greu desequilibri de prestacions entre les parts contractants", que va perjudicar al consumidor.

Aquest jutjat de Madrid no concedeix, però, la indemnització de 10 euros addicionals en concepte de danys morals. Diu que, encara que "no hi ha dubte" que la demandant va patir "ràbia i impotència en haver d'assumir un cost que no tenia previst", aquest "malestar" no és suficient per compensar-la amb aquests 10 euros que reclama.

ARXIVAT A:
Aeroports Economia de butxaca