Barcelona

Rodalies Renfe oferirà bitllets gratis mentre duri el pla alternatiu i estudia el cas dels abonaments mensuals

Bitllets gratuïts per als afectats pel pla especial de rodalies Renfe. Aquesta és una de les principals mesures que s'ha decidit implantar arran de la indignació dels usuaris en la primera jornada de caos i retards a Renfe. El Ministeri de Foment respon així a l'allau de queixes pels retards, aglomeracions i desinformació que hi va haver en el primer dia d'aplicació del pla especial. La gratuïtat es mantindrà el mateix període que duri aquest servei alternatiu, que podria ser de 15 dies. No obstant això, encara s'ha de resoldre com garantir la gratuïtat a aquells usuaris amb abonaments mensuals o bitllets multiviatge. Renfe ha dit que ho està estudiant.

Actualitzat

La gratuïtat del bitllet beneficiarà els usuaris dels trams afectats per la interrupció del servei entre les estacions de Bellvitge i Sants des de dissabte passat. Es tracta dels passatgers que viatgin a la línia Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç de Calders, que és el tram sud de la C-2, els que ho facin entre Martorell i l'Hospitalet de Llobregat, que correspon a la línia 7, i els de la C-10, que enllaça Barcelona i l'aeroport del Prat. Tampoc han de comprar bitllet els passatgers del tram entre la plaça d'Espanya i l'Hospitalet de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat.

Aquests trajectes seran gratuïts mentre duri el tall en el servei de rodalies. Això sí, en cas que es faci transbordament a un altre transport, per exemple, el metro, sí que s'ha de pagar aquest últim trajecte. La gratuïtat del bitllet es mantindrà tot el temps que duri la suspensió del servei, que, segons el Ministeri de Foment, es podria allargar més del que s'havia previst: uns 15 dies.

Pel que fa als usuaris que disposen d'un abonament mesual o d'un bitllet multiviatge, el responsable de rodalies de Renfe, Miguel Ángel Remacha, ha dit que entre aquest dimarts i dimecres ha de quedar decidit com garantir la gratuïtat del servei. Renfe estudia com evitar que els usuaris hagin de fer cues a les oficines d'atenció al client per reclamar la devolució exprés.

Els usuaris habituals ja van manifestar ahir que la manera acordada per facilitar bitllets exprés no els semblava gens adequada, ja que els obligava a suportar noves cues que incrementaven el temps del trajecte ja de per si llarg i feixuc. Els usuaris més fidels van indicar que se sentien discriminats respecte dels usuaris esporàdics, ja que mentre que Renfe havia aixecat les barreres per permetre entrar sense bitllet, a ells no se'ls havia facilitat la devolució dels bitllets.  

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut