Barcelona

Rigau atribueix les desigualtats educatives a aspectes com l'absentisme i l'actitud dels pares

La consellera d'Ensenyament defensa les actuacions del seu Departament aquests últims anys per millorar l'equitat, després que la Fundació Bofill denunciés el creixement de la desigualtat entre els alumnes

RedaccióActualitzat

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, atribueix a aspectes com l'absentisme escolar el creixement de les desigualtats educatives en funció de la seva classe social, que ha denunciat aquesta setmana la Fundació Bofill. Rigau ha defensat, en declaracions a "Els matins de TV3", les actuacions del seu Departament aquests últims anys per millorar l'equitat educativa: "Hi ha hagut canvis d'hores, increments de matèries... Hi ha un element que no es tenia en compte fa uns anys, que és l'impacte de l'absentisme en les repeticions. Si anem recuperant aquests espais en què perdíem qualitat, millorarem molt més els mecanismes d'equitat."

Un informe de la Fundació Bofill alertava aquesta setmana que el fracàs escolar és sis vegades superior entre els alumnes més pobres. La consellera Rigau diu que hi ha altres variables en què no intervé l'administració que condicionen l'èxit o el fracàs escolar de l'alumne. Per exemple l'actitud dels pares: "Ells diuen que l'ambient socioeconòmic. És clar que és determinant, però és tant o més determinant l'expectativa que el pare o el mestre tenen sobre l'alumne. Alumnes de classe molt senzilla, però que els pares els diuen: 'Hem vingut aquí per donar-te una nova possibilitat. Tu tindràs els estudis que nosaltres no vam tenir.' Això impacta més en els resultats que a la nòmina." En aquest sentit, Rigau ha explicat que hi ha pares que treballen tots dos, "amb un gran nivell econòmic i que van tan atabalats que es descuiden de preguntar quin curs fa el seu fill. És clar, això no ajuda gens."

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut