Posar més transport públic pel conflicte de taxis i VTC podria costar un milió al dia

El conseller Calvet s'ha reunit amb representats del sector del transport, d'agents socioeconòmics i de la patronal de VTCs
Posar més transport públic pel conflicte de taxis i VTC podria costar un milió al dia

Posar més transport públic pel conflicte de taxis i VTC podria costar un milió al dia

El conseller Calvet s'ha reunit amb representats del sector del transport, d'agents socioeconòmics i de la patronal de VTCs
Redacció Actualitzat
TEMA:
Mobilitat

Matí de reunions a la Conselleria de Territori per intentar solucionar el conflicte entre taxis i VTC, que aquest matí bloquegen quatre carrils de la Diagonal, mentre els taxistes fa quatre dies que estan en vaga indefinida i segueixen a la Gran Via.

El conseller Damià Calvet ha començat la ronda de trobades a les vuit del matí amb el sector del transport, i després amb agents socioeconòmics. La tercera reunió ha estat amb la patronal dels VTCs. En acabar, la patronal ha anunciat que el conseller Damià Calvet s'ha compromès a incloure aquestes plataformes en les negociacions per la regulació del sector.

Precisament la patronal d'Uber i Cabify demanava a Calvet una mesa de diàleg que els inclogués i denunciaven que fins ara no se'ls havia tingut en compte. El president a Catalunya de la patronal Unauto VTC, Josep Maria Goñi, ha avisat aquest dilluns en declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", que el termini de 15 minuts per demanar un vehicle VTC suposa el tancament de les empreses del sector, i ha acusat els taxistes de fer "xantatge" i d'"amenaçar" els polítics.

Sobre l'aturada a la Diagonal dels conductors de VTC, ha indicat que la patronal no la comparteix, però ha remarcat que són els mateixos treballadors els qui s'han organitzat perquè tenen por de perdre la seva feina.
 

Un milió d'euros diaris

En acabar la reunió, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha declarat que no es tracta d'una vaga sinó més aviat "d'un tancament patronal, perquè no ha estat demanada ni autoritzada ni disposa de serveis mínims".

Calvet ha anunciat que si fos necessari s'activarien els protocols per incrementar encara més l'oferta de transport públic. I ha ressaltat que aquesta vaga té uns costos:

"Aquesta aturada patronal de taxis i l'ocupació de la via pública de les VTC té un cost d'afectació de la mobilitat, també del propi sector, tant de taxis com de VTC, però també tindrà un cost en l'increment de l'oferta del transport públic, que pot arribar a ser d'un milió d'euros diaris".

Calvet havia explicat a "Els matins", de TV3, que els VTCs "també hauran de cedir i entendre que el transport públic no està liberalitzat", i necessiten un marc regulatori. Calvet parlarà amb els representants d'aquest col·lectiu de les tarifes ja que "no les tenen transparents", ha apuntat el conseller. Ha dit que les dues vagues són legítimes i que la funció del govern és "oferir un camí intermedi que faci que les dues activitats puguin conviure".

Reunió amb els agents socioeconòmics

A la reunió amb els agents socioeconòmics, hi ha participat la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa; el president del Gremi de Restauració de Barcelona, Pere Chias; el del Gremi de Comerç, Joan Guillen; la presidenta de la Fundació BCN Oberta, Núria Paricio; el president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls, i el president de Fira Barcelona, Pau Relats, a més de representants de patronals i sindicats.

A la sortida de la reunió, el president del Gremi de Restauració de Barcelona, Pere Chias, ha declarat que "no es pot parar l'economia d'una ciutat d'aquesta manera" i ha criticat que els taxistes estiguin ocupant els carrers de Barcelona sense autorització. També ha defensat que la Generalitat no pot negociar cap norma amb pressions com una vaga, que ha titllat d'abusiva.

Els agents socioeconòmics també han traslladat al govern la importància de garantir la mobilitat durant el Mobile World Congress, la principal fira a la ciutat.

Trobada amb representants del transport

Calvet s'ha vist durant una hora amb representants de l'Àrea Metropolitana, Renfe, la Federació Empresarial Catalana d'Autotransports de Viatgers (FECAV), el TRAM, FGC i TMB.

Amb ells, ha analitzat els dispositius desplegats per fer front a l'augment de demanda per la manca de taxis, més freqüència d'alguns serveis o la posada en ruta d'autobusos o trens més llargs, amb un especial interès per les connexions amb l'aeroport.

ARXIVAT A:
Mobilitat

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS