Tarragona

Repsol ja va incloure el 1997 el "Prestige" en la llista de petrolers que no són segurs

La Generalitat ha reclamat al Parlament el traspàs de les competències en matèria de seguretat i inspecció marítimes. Ara depenen de Capitania Marítima, però el govern català i bona part de l'oposició consideren que no ho fa correctament. Un exemple d'això és que Repsol va incloure al gener del 97 el "Prestige" en la llista negra de vaixells que no són segurs i, per això, fa cinc anys que no pot operar a les instal·lacions del pantalà de Tarragona. Capitania Marítima mai l'havia vetat.

Actualitzat
L'empresa Repsol YPF, que fa uns anys va patir en les seves instal·lacions del port de Tarragona un greu accident d'un vaixell, tenia el "Prestige" en la llista internacional de petrolers insegurs des de l'any 97 i no treballava amb ell. Esquerra Republiana ha advertit que Capitania Marítima sí que ha autoritzat de vegades l'accés a port d'aquest tipus de petrolers pel funcionament antiquat i burocràtic dels sistemes d'inspecció. Per millorar el control Esquerra, Iniciativa i el govern de CiU han coincidit en el Parlament a reclamar a l'Estat que la Generalitat assumeixi aquestes competències. El govern català, a més, reclama la creació d'una agència europea de seguretat marítima i ja ha posat en marxa la revisió dels plans de seguretat de tots els ports catalans.
Anar al contingut