Esgotats en una hora els primers 1.000 bitllets de l'AVE "low-cost" Barcelona-Madrid per 5 euros

Els tiquets permeten viatjar del 6 d'abril al 31 d'agost
Esgotats en una hora els primers 1.000 bitllets de l'AVE "low-cost" Barcelona-Madrid per 5 euros
Barcelona

Esgotats en una hora els primers 1.000 bitllets de l'AVE "low-cost" Barcelona-Madrid per 5 euros

Els tiquets permeten viatjar del 6 d'abril al 31 d'agost
Actualitzat
TEMA:
AVE
Un dels trens AVLO que faran el mateix recorregut que l'AVE Barcelona-Madrid a partir del 6 d'abril
Un dels trens AVLO que faran el mateix recorregut que l'AVE Barcelona-Madrid a partir del 6 d'abril

Renfe ha posat a la venda els 10.000 bitllets del nou servei d'alta velocitat "low-cost" entre Barcelona i Madrid per 5 euros. L'oferta s'ha presentat coincidint amb el llançament del nou servei d'alta velocitat AVLO.

Renfe els ha posat aquest dilluns a la venda a la una del migdia i a les dues ja n'havia venut el primer miler. Els passatges es poden comprar a la web de Renfe, que ha rebut fortes crítiques dels usuaris pel funcionament. L'operadora reconeix que l'elevat nombre de visites ha "alentit" els procediments. El portal ha arribat als 1,5 milions de visites i 30.000 nous usuaris registrats a renfe.com.

Aquest dimarts a les vuit del vespre es posaran a la venda 1.000 bitllets més, dels 10.000 que ofereix en la campanya promocional d'aquest nou servei.

Estrena el 6 d'abril

Els bitllets amb descompte són per viatjar entre el 6 d'abril, data d'estrena dels nous trens AVLO, i el 31 d'agost.

El servei dels nous trens AVLO oferirà des de la data de l'estrena, el 6 d'abril, tres freqüències per sentit i dia, amb parades a Madrid, Saragossa i Barcelona. Els trens sortiran de l'estació de Barcelona-Sants a les 09.25, a les 16.25 i a les 20.00. En l'altra direcció, els combois de l'estació d'Atocha sortiran a les 09.15, a les 16.00 i a les 20.35.

A partir del maig, el servei s'ampliarà a quatre i al setembre, a cinc.

Passada l'oferta de llançament, el servei dels AVLO, els AVE "low-cost", tindrà un preu bàsic d'entre 10 i 60 euros, segons el trajecte i la disponibilitat, al qual el passatger podrà afegir serveis addicionals. Així, es cobrarà per la selecció de plaça, els canvis o anul·lacions de bitllets o qualsevol equipatge addicional que no sigui una primera maleta de cabina i bossa de mà o motxilla, que seran gratuïts.


Queixes del territori perquè els AVLO només s'aturaran a Saragossa

Aquests trens AVLO només faran una parada en tot el trajecte, a Saragossa, i no s'aturaran ni a l'estació de Lleida ni a la del Camp de Tarragona.

El conseller de Territori, Damià Calvet, ha dit que és "inexplicable" que el nou servei d'AVE s'estreni sense parada a Lleida i Tarragona, i ja ha demanat a Renfe que rectifiqui:

"És l'Estat qui acaba decidint. Si finalment s'adonen que comercialment aquesta alta velocitat 'low-cost' es necessita que també tingui un encaix a Tarragona o Lleida, que ho decideixin ràpid. Jo els hi diré, hi diré al ministre. I espero que rectifiquin."

El govern se suma així a les demandes del territori, que no volen quedar al marge d'aquest nou servei. Diverses institucions i entitats de les comarques lleidatanes i tarragonines creuen que això és un error i un greuge. No entenen que el nou AVE "low-cost" no s'aturi ni a Lleida ni a Tarragona ni el fet que Renfe es remeti a criteris de rendibilitat comercial. Des de la Paeria ja han fet sentir la seva queixa a la direcció de Renfe i les associacions de veïns no descarten protestes al carrer:


Joan Talarn, president de la Diputació de Lleida, considera que no té sentit que els trens AVLO no s'aturin a la ciutat quan es va aconseguir que hi hagués una estació dins la ciutat pels trens d'alta velocitat:

"Ja es va aconseguir en el seu moment que hi hagués una estació dins la ciutat. I el que no té sentit ara és que els trens 'low-cost', els trens més populars, els trens que puguin aprofitar la gent de la nostra ciutat, ara no hi tinguin accés."

 

ARXIVAT A:
Transport públic AVE