Reclamen cinturons de seguretat com els dels cotxes en els autocars escolars

Un grup de famílies assegura que els cinturons que subjecten pels malucs no són prou segurs en cas d'accident

RedaccióActualitzat

Moviments per aconseguir que els autocars escolars tinguin cinturons de seguretat de tres punts d'ancoratge, com els cotxes.

Un grup de famílies s'ha organitzat per reclamar-los en comptes dels cinturons de dos punts, els més freqüents.

 

 


Diuen que els cinturons que subjecten només pels malucs no són prou segurs, per les lesions que poden ocasionar en cas d'accident.

Ho explica Anna Casado, mare i infermera:

"Anar amb normativa no és anar segur. Entenem que els autocars van amb normativa i ho estan fent bé. El que no estem fent bé és deixar pujar els nens a l'autocar."

 

Anna Casado (TV3)


Demanen un canvi a la normativa, que no és prou clara sobre quin tipus de cinturó de seguretat han de dur els autocars. La seva desconfiança ha arribat fins al punt que acompanyen amb cotxe els seus fills a les excursions escolars.

Això suposa un inconvenient tant per als pares com per als fills, com assenyala Helen San Segundo:

"Ens requereix que haguem d'agafar-nos un dia de vacances, que planifiquem... Però, a més, els nens es perden la part d'anar amb els seus companys de classe, la part divertida del que és el desplaçament."

 

Helen San Segundo (TV3)


Per la seva reclamació, aquests pares s'emparen en un estudi de la Societat Catalana de Pediatria que reafirma la seguretat dels cinturons de tres punts.

 

 


Casado explica com considera que s'haurien de fer les coses:

"La solució ha de ser: cinturó de tres punts, com el del cotxe, que sigui regulat en alçada, perquè no els pot tocar el coll, perquè hi passa l'artèria i si sega ja no anem bé. I si no es pot regular en alçada han d'anar amb alçador."


Aquesta petició ha sorprès el sector del transport escolar, que reivindica que els autocars són un dels transports més segurs per carretera. José María Chavarría, president de la Federació Empresarial Catalana d'Autocars de Viatgers (FECAV), defensa que el cinturó de dos punts és prou segur.

"Les empreses s'haurien d'adaptar. Aquesta adaptació requeriria un temps d'unes inversions que haurien de fer les diferents empreses. Crec que un cinturó de dos punts és suficient per al transport escolar."

 

José María Chavarría, president de la FECAV (TV3)


Lluís Puerto, director de la Fundació RACC, remarca que els cinturons de dos punts protegeixen els nens:

"El cinturó de dos punts no és una manca de protecció, és un nivell de protecció. No és el més elevat, però tenir el més elevat, de tres punts, introdueix una sèrie de problemàtiques, operatives i de formació. Però parlem d'un sistema de transport en què l'any passat, per primer cop a tot Espanya, hi va haver zero víctimes."

 

Lluís Puerto de la Fundació RACC (TV3)


Es dona la circumstància que la DGT està treballant en una modificació del reglament, però no se sap si acabarà introduint canvis en els cinturons de seguretat.

 

L'AMPA d'una escola de Viloví d'Onyar ha comprat alçadors (TV3)


Mentrestant, l'AMPA d'una escola pública de Vilobí d'Onyar ha estat la primera de tot Espanya que ja ha comprat alces per als autocars quan els alumnes van d'excursió.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut