Amb unes ulleres de realitat virtual, el pacient es va acostumant a les situacions que li provoquen ansietat
Amb unes ulleres de realitat virtual, el pacient es va acostumant a les situacions que li provoquen ansietat
Barcelona

Realitat virtual per al tractament de la fòbia a conduir

Es calcula que un 10% de la població té amaxofòbia, la por permanent a posar-se al volant

RedaccióActualitzat

La por de conduir, coneguda com amaxofòbia, limita al qui la pateix a l'hora de posar-se al volant. A la teràpia convencional per tractar-la se li ha sumat des de fa un temps la realitat virtual.

Com explica Antoni Bulbena, director de l'Institut de Neuropsiquiatria i Addicions Hospital del Mar, posant-se unes ulleres, el pacient s'enfronta amb situacions que li provoquen ansietat, com ara avançar camions, passar per túnels o conduir quan plou.

"Quan reproduïm aquesta situació de conducció, fent que la persona pugui pensar i sentir incomoditat, però, anant-la incorporant a poc a poc, aquesta inseguretat va baixant."

 

 

Aquesta és una fòbia freqüent que es dona entre els que han tingut un accident o entre els que han patit una crisi d'angoixa en el vehicle. Un 10% de la població té amaxofòbia. A través d'aquest sistema es controla el grau d'ansietat del pacient i se'n fa el seguiment quan torna a agafar el cotxe. Amb poques sessions n'hi ha prou per recuperar la confiança.

"És ajudar que desaprengui una por. La por ha agafat el comandament. Fem que aquest sistema de por es desaprengui i va desapareixent i quan acaba la persona se sent lliure."

♦ Un tractament pioner aplica realitat virtual per tractar el TDAH

Les autoescoles també han començat a incorporar la realitat virtual a les seves classes. David Soler, professor de formació viària del RACC, explica que aprendre a conduir amb aquesta tecnologia apropa els alumnes a la carretera i els fa viure situacions de trànsit reals, on és important saber reaccionar.

"Hi ha un gran salt entre la part teòrica i la pràctica . Llavors, quan entren al cotxe es troben amb moltes situacions molt complexes que, gràcies a aquestes ulleres, veuen la possibilitat de poder resoldre d'una manera molt més fàcil. Com, per exemple, adelantar vehicles voluminosos. En canvi, aquí, la part teòrica, com que no sortim de l'aula, no hi ha aquest risc de poder col·lisionar."

Sigui per aprendre a conduir o per perdre-hi la por, l'ús de la realitat virtual en el camp de la conducció tot just acaba de començar.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut