Qui hi ha darrere dels looks d'"Eufòria", un aparador per a la moda catalana

Dissenyadors com Nathalie Chandler, Victor von Schwarz i altres d'habituals de la 080 vesteixen presentadors, cantants, ballarins, coaches i jurat

Ibana Piñero CapafonsActualitzat

"Eufòria" és el trampolí somniat per tots els joves que aspiren a tenir una carrera musical. Però el que no és tan evident és que també és l'aparador ideal per afavorir la creativitat i el talent de la moda catalana.

Cada gala d'"Eufòria" implica posar damunt de l'escenari més de 50 looks diferents entre presentadors, cantants, ballarins, coaches i jurat. Una feina titànica per als estilistes de TV3 i de la productora Veranda que cada divendres aconsegueixen fer que tots llueixin.

El format permet ser més atrevit i original en les tries, sempre respectant l'esperit del programa. Alicia Surli, una de les estilistes d'"Eufòria", explica que la direcció del programa els va demanar "molt rock&roll i molta festa".


Qui hi ha darrere dels looks d'Eufòria?

Una de les dissenyadores que més s'ajusten a l'esperit d'"Eufòria" és Nathalie Chandler. Aquesta dissenyadora belga establerta a Barcelona va treballar a finals dels 90 com a estilista per a diverses marques a París.

És en aquesta època que va trobar la inspiració per crear la seva pròpia firma fa dos anys, pensada per a una dona amb esperit rocker i chic a la vegada.

Els dissenyadors també vesteixen al jurat i als coachs
Els dissenyadors també vesteixen al jurat i als coachs (CCMA)

La presentadora Marta Torné ja ha lluït tres models de Nathalie Chandler en aquesta temporada d'"Eufòria" i segurament en vestirà algun altre que estan acabant d'enllestir amb les estilistes de TV3.

De fet, aquests vestits s'han vist abans per la televisió que en la desfilada de presentació a la 080 Barcelona Fashion. La dissenyadora, amb botiga al passeig de Gràcia, valora la visibilitat que aquesta col·laboració amb "Eufòria" li ha donat a Catalunya.

És el mateix que destaca el jove dissenyador català Victor von Schwarz. Els seus dissenys són molt coneguts en el sector musical, on ha vestit diverses artistes, com Rosalia en el videoclip de "Milionària", però "Eufòria" li ha permès arribar a un públic més ampli.

El seu estil, un punt naïf i on qüestiona la masculinitat tòpica, com a la col·lecció "The American Dream", que ha presentat a la 080, inspirada en els cowboys, ha trobat un gran còmplice en Lildami.

Lildami dona molt de joc al dissenyador Victor von Schwarz
Lildami dona molt de joc al dissenyador Victor von Schwarz (CCMA)

Victor von Schwarz explica que comparteix amb Lildami una estètica amb predilecció pels "colors pastel, recordant la infància, però amb una mica de push".

No són els únics dissenyadors presents a la 080 que col·laboren amb "Eufòria". També ho fan altres marques de llarga trajectòria i prestigi com Menchén Tomás i Lola Casademunt.

L'aposta de la 080 Barcelona Fashion per combinar les propostes més comercials amb les més avantguardistes ha convertit la passarel·la en una cita obligada per a les estilistes d'"Eufòria".

Tenen clar que la seva feina és "investigar, buscar i donar oportunitats perquè TV3 és també una gran plataforma per donar-se a conèixer", com explica la dissenyadora de vestuari de TV3 Jou Ceniceros.

El coreògraf d'"Eufòria", Albert Sala, el més arriscat en els seus estilismes, ho defensava en una de les gales, on deia que era important aprofitar la repercussió del programa per reivindicar la "creativitat dels joves dissenyadors catalans i el paper de la moda com a art".

 

ARXIVAT A:
Moda
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut