Des d'aquest dimecres 1 de juliol s'ha posat en marxa un sistema per recuperar els bitllets de transport caducats

Queixes dels usuaris el primer dia que es canvien els bitllets caducats per la Covid

Segons els usuaris, algunes màquines que havien de validar els títols caducats no han funcionat

Actualitzat

L'ATM (Autoritat del Transport Metropolità) calcula que hi ha uns 600.000 títols que no es van poder utilitzar durant el confinament i que han caducat sense haver-los pogut aprofitar com estava previst. És per això que des d'aquest mateix dimecres 1 de juliol s'ha posat en marxa un sistema per recuperar els bitllets de transport caducats. Els requisits per poder validar el nou títol era que que el bitllet s'estrenés abans del 14 de març i que no es fes servir entre el 14 de març i l'11 d'abril.

Aquest dimecres al matí, alguns usuaris s'han queixat a les xarxes assegurant que el sistema per validar aquests bitllets de transport no funcionava:

La queixa d'algus usuaris era justament que quan intentaven fer la validació del nou bitellet els apareixia un missatge dient que el títol estava caducat:

Per la seva banda, des de l'ATM també s'ha facilitat un formulari per fer consultes de validació de bitllets, en cas que aquests estiguessin utilitzats més enllà del 14 de març:

Aquest matí, alguns usuaris també es queixaven que el web que ha habilitat l'ATM encara no tenia operatiu el formulari per poder sol·licitar la compensació dels títols que s'han utilitzat més enllà del 14 de març.

 

 

 

L'ATM ha explicat a través d'un comunicat que les incidències es tracten de casos "excepcionals" que poden deure's "al fet que els títols no complien els requisits, a un defecte del suport o a una incidència de la validadora".

En la mateixa línia s'ha expressat TMB, que aquest matí ha registrat incidències aïllades en punts com l'estació de Sants. Segons ha informat un portaveu de l'empresa, es tracta d'una situació "normal" perquè poden sorgir "moltes casuístiques".

 

 

Igualment, TMB apunta que el sistema automàtic de compensació de títols està funcionant correctament i recorda que la gent pot renovar els títols caducats fins al pròxim 31 de desembre.

Per poder dur a terme les compensacions, l'ATM ha adaptat més de 8.000 dispositius de validació de la xarxa. Tal com ha apuntat l'ens en un comunicat, tan sols queden pendents d'actualitzar uns 350 autobusos metropolitans que encara presenten algunes dificultats tècniques.


Requisits per poder rebre una compensació

Les persones que es poden acollir a la compensació de títols són aquelles que ja havien estrenat un bitllet abans del 14 de març i que no l'han utilitzat durant el confinament.

En el moment en què una persona passi el seu títol per la màquina validadora, el bitllet mostrarà una nova data de caducitat, incorporant els dies perduts.

Per aquelles persones que sí que van utilitzar els seus títols de transport durant el confinament per motius laborals o de serveis essencials, l'ATM ha habilitat un formulari dinàmic que analitzarà cas per cas el dret de compensació.

ATM aconsella que, si no es necessita el títol immediatament, és millor esperar-se fins al moment en què sigui necessari. Serà possible ampliar la validesa del títol caducat durant tot l'any, fins al 31 de desembre del 2020.

ARXIVAT A:
MobilitatCoronavirus Metro
Anar al contingut