La priorització dels vídeos a l'estil de TikTok no convenç molts usuaris d'Instagram
La priorització dels vídeos a l'estil de TikTok no convenç molts usuaris d'Instagram (Europa Press/Meta)

"Que Instagram torni a ser el que era": queixes pels canvis que l'acosten a TikTok

L'empresa diu que continuarà prioritzant els "reels" tot i les queixes d'usuaris

RedaccióActualitzat

Instagram considera imparable l'avenç dels "reels" a la plataforma. Són vídeos curts on es poden posar efectes d'àudio o filtres, i és sobre aquest contingut que la plataforma està introduint canvis que fan que s'assembli cada vegada més a TikTok, la xarxa social preferida pels més joves.

La transformació que ha començat la plataforma, on des dels inicis (es va desenvolupar l'any 2010), triomfaven les fotos, no ha agradat a alguns usuaris, que demanen que Instagram torni a ser el que era.
 

Famoses contra el canvi

Algunes de les veus que s'han aixecat són notables. Ho han fet les models, empresàries i influencers com Kylie Jenner, la segona persona amb més seguidors a la xarxa (més de 360 milions, un centenar menys que Cristiano Ronaldo) o Kim Kardashian

Justament, totes dues es van fer ressò de la campanya de la fotògrafa nord-americana Tati Bruening, coneguda a la xarxa com Illumitati i que ha començat una croada perquè Instagram desisteixi dels canvis.

"Que Instagram torni a ser el que era. Pareu d'intentar ser TikTok, només vull veure fotos maques dels meus amics", va penjar en un post.

Al mateix temps, va engegar una recollida de firmes a Change.org amb el mateix objectiu. En el moment d'escriure aquesta informació, té més de 180.000 suports i està a prop de convertir-se en una de les peticions amb més firmes.

Demana que el "timeline" (la llista de publicacions que veu l'usuari quan entra) sigui cronològic, que l'algoritme afavoreixi les fotos, que s'escolti els creadors de continguts i que s'allunyin de TikTok. "Assumim-ho, els únics 'reels' que es pugen són TikToks reciclats i contingut que el món ja ha vist. Què hi ha d'innovador i únic en la venda de contingut vell i passat? Res", afirma. 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ▵✖️tati (@illumitati)

 

Sorpresa del ressò que ha tingut la seva queixa, Bruening ha penjat un vídeo en què matisa que els "reels" li agraden, però prefereix que es continuïn veient a la pestanya pertinent i no que inundin el "timeline".

El que més ha molestat Illumitati és obrir l'aplicació i comprovar que no se li mostren fotos dels seus amics, sinó un reguitzell de vídeos i publicacions de desconeguts

Per això demana que l'usuari pugui triar com vol que li apareguin els continguts. "Hem de tornar a les arrels", afirma. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ▵✖️tati (@illumitati)

 

Instagram respon que continuarà prioritzant els "reels"

Veient el rebombori, el director d'Instagram, Adam Mosseri, ha contestat --fent servir precisament un vídeo-- que Instagram no abandonarà les imatges, però considera inevitable el pas que s'ha fet, perquè és la tendència actual

"Continuarem donant suport a les imatges, és part de la nostra herència, però seré sincer. Instagram cada cop serà més per a vídeos. Ja ho estem veient, encara que no canviem res o si mirem els continguts cronològicament. Això es percep per la forma com es consumeix el contingut i veient què és el que més publiquen els usuaris."

Respecte de la interfície que alguns usuaris han vist i que ocupa tota la pantalla, ha explicat que és "un assaig" per provar una experiència "més immersiva i divertida", però admet que encara li queda recorregut per ser "prou bona". 

Sobre el fet que es puguin trobar molestes les recomanacions que fa l'algoritme, Mosseri ha defensat que l'objectiu de la funció és que els usuaris descobreixen contingut que els pot resultar interessant i que, d'una altra manera, no coneixerien. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Adam Mosseri (@mosseri)

 

Meta, la companyia de Mark Zuckeberg (fundador de Facebook) i propietària d'Instagram, fa mesos que treballa en el redisseny de l'aplicació i ha constatat que, actualment, els usuaris de la xarxa dediquen més del 20% del temps als "reels".

 

ARXIVAT A:
InstagramTecnologia
Anar al contingut