El quadre original d'Els nois a la platja de Joaquin Sorolla i el seu muntatge (WWF / Museo del Prado)
Madrid

Què haurien pintat Sorolla, Goya i Velázquez amb l'escalfament global?

El Museu del Prado i la fundació WWF han col·laborat coincidint amb el COP25 de Madrid per alertar sobre els efectes de la crisi climàtica

Actualitzat

Què passaria si pintors com Velázquez, Goya, Sorolla o Patinir haguessin pintat les seves obres si la temperatura del planeta hagués pujat un grau i mig? "+ 1,5 ºC. Ho canvia tot".

La sensibilització sobre l'emergència climàtica que viu el planeta ha arribat a l'art. Coincidint amb la cimera del clima COP25 que s'està fent a Madrid i dels 200 anys del Museu d'El Prado, l'ONG de defensa del medi ambient WWF, Word Wild Fondation, ha llençat una campanya que amb el nom de "Si canvia el clima, canvia tot" fa visibles les conseqüències de l'escalfament del planeta a través de quatre obres mestres de la pintura universal.


Quatre obres, quatre impactes

Són quatre obres i cada una representa un impacte del canvi climàtic.

"Els nois a la platja", de Joaquín Sorolla es converteix en els "Nens del mar mort". El 30% de les espècies marines podrien desaparèixer a causa de l'escalfament global, segons aquesta fundació conservadorista.

 

La imatge campestre del famós "El Parasol" de Francisco de Goya transforma els seus protagonistes en refugiats i desplaçats climàtics que, segons l'ONU, podrien arribar a ser 1.000 milions de persones el 2050.

 

 

La pujada del nivell del mar provocada per l'escalfament del planeta, si la humanitat no és capaç d'aturar que pugi la temperatura global, es representa amb el quadre de "Felip IV a cavall", de Diego Velázquez. La imatge ha estat modificada amb el monarca i el seu cavall amb l'aigua al coll.

 

 

WWF alerta que, si la temperatura puja un grau i mig, el nivell del mar podria pujar més d'un metre i deixar sota les aigües països sencers.

El mateix escalfament global provoca també l'efecte contrari: la sequera. Una sequera continuada està posant en perill molts cultius i causa la desaparició de rius.

"El pas de la llacuna Estigia", de Joachim Patinir, ja de si mateixa apocalíptica, es converteix en una llacuna seca, en un paisatge de sequera extrema, sense vida. Sense cap vegetació, amb un riu completament sec.

 

 

Precisament, destaquen que Espanya és un dels països que ja pateix els efectes de la sequera.

Totes aquestes obres, exposades al Museu del Prado de Madrid.

ARXIVAT A:
Crisi climàticaArt
Anar al contingut