La feina d'I3 Ventures per al Barça: "mal feta" i molt per sobre del preu de mercat
Josep Maria Bartomeu, a l'ull de l'huracà

La feina d'i3ventures per al Barça: "mal feta" i molt per sobre del preu de mercat

Dos experts en qüestionen la qualitat i que costi els diners que el club n'ha pagat

RedaccióActualitzat

Qui hi ha darrere l'ull que vigila la reputació del Barça a les xarxes socials?

L'empresa i3ventures, d'actualitat arran d'una informació publicada aquesta setmana per la Cadena SER, s'amaga en una pantalla de corporacions i ha evitat manifestar-se.

 

Pàgina web de l'empresa i3ventures


L'escàndol que sacseja el Barça arran de la notícia que l'actual directiva va contractar aquesta empresa per millorar la reputació del club a la xarxa va molt més enllà de les feines habituals d'analitzar què diuen de tu i d'escriure notícies que t'afavoreixin.

Com a conseqüència, aquest dimarts, el club ha anunciat que trencava tots els vincles amb i3ventures.

 

Josep Maria Ganyet (TV3)


D'aquestes empreses, de fet, n'hi ha de dos tipus, com explica Josep Maria Ganyet, director de Mortensen, una empresa de comunicació digital:

"Aquest tipus d'empreses són habituals. Unes, les que mesuren l'impacte d'un producte, d'una marca, d'una campanya, d'una reputació... I les altres, que creen contingut per crear estats d'opinió o per influir en l'opinió de la gent."


Dilluns, el Barça va assegurar que havia contractat i3ventures només per potenciar la reputació digital del club, no per atacar res ni ningú

 

Enric Luján (TV3)


Enric Luján, professor de Ciència Política de la Universitat de Barcelona, entén que aquesta activitat té uns límits que no s'haurien d'ultrapassar:

"Crec que es passa la frontera quan utilitzes aquest tipus d'eines, no contra els teus adversaris, que seria l'usual, sinó contra gent de la teva pròpia organització."


El primer que sorprèn, en el cas de la contractació d'i3ventures per part del Barça és que una empresa irrellevant en nombre de seguidors monitoritzés les xarxes amb un acord astronòmic d'un milió d'euros.

Ganyet defensa que la quantitat de diners pagada pel club està molt lluny del que seria habitual en aquests casos.

"Els estàndards professionals no arriben a aquestes xifres ni molt menys: per 40.000, 50.000 o 100.000 euros pots tenir un bon monitoratge per la teva marca."


També crida l'atenció que els missatges difamatoris escampats per les xarxes es fessin des de portals sense credibilitat, gairebé sense pretensions de ser creïbles i contra persones vinculades al club.

 

Web de l'empresa i3ventures, contractada pel Barça


Luján destaca la poca qualitat de la feina feta per i3venture:

"És una operació de manipulació de l'opinió pública bastant mal feta. I si, a més, intentes quadrar-ho amb les dates en què es publiquen veus un interès molt a curt termini, com coincidint amb la renovació de Messi, per exemple. Hem vist campanyes més sofisticades."


Ganyet, de fet, posa en dubte que la campanya tingués cap efectivitat.

"Jo tinc dubtes que aquestes campanyes hagin estat realment eficients. Penso que els han ben ensarronat."

ARXIVAT A:
Josep Maria Bartomeu
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut