Proven la fiabilitat d'un cotxe autònom a l'AP-7 a Girona

Un conductor i un copilot guiats per una aplicació proven el que d'aquí a un temps serà un carril per a vehicles autònoms a l'AP-7
Proven la fiabilitat d'un cotxe autònom a l'AP-7 a Girona

Proven la fiabilitat d'un cotxe autònom a l'AP-7 a Girona

Un conductor i un copilot guiats per una aplicació proven el que d'aquí a un temps serà un carril per a vehicles autònoms a l'AP-7
Actualitzat
TEMA:
Trànsit

Les proves es fan amb un conductor i un copilot

Durant quatre dies, des de dijous fins diumenge, es fa a l'AP-7 una prova pilot per comprovar si un cotxe autònom podria circular sense conductor per una autopista.

Les proves es fan en un tram de 24 quilòmetres amb molt de trànsit, entre les sortides de Vilademuls i Girona sud.

Un conductor i un copilot guiats per una aplicació proven el que d'aquí a un temps serà un carril per a vehicles autònoms a l'AP-7. Es faran tres tipus de simulacre: el de com circularia un vehicle sense conductor en cas d'obres, d'embús o bé quan detecta que hi ha un carril per a aquest tipus d'automòbil.

Juan Salguero Pizarro, tècnic en innovació d'Autopistes:

"Actualment, s'estan fent proves perquè des d'un centre de control s'enviï la informació al vehicle i que ens indiqui que hi ha un carril destinat al cotxe autònom. En aquest moment, el vehicle autònom podria prendre la decisió, si hi ha congestió, d'incorporar-se a aquest carril."

Per fer aquestes proves s'han instal·lat sensors i antenes 5G. Això ha de permetre que, en un futur, els vehicles autònoms que circulin per aquest carril rebin informació i imitin la conducció humana o, fins i tot, la millorin.

A partir de les dades que la infraestructura transmeti, el cotxe autònom adaptarà la seva velocitat i circulació. Els assajos també han de servir per fer factible la convivència dels vehicles convencionals amb els cotxes intel·ligents.

Xavi Serra, director d'Innovació d'Autopistes:

"Els vehicles autònoms s'aniran introduint a poc a poc. Hi haurà una convivència, que segurament serà molt llarga, en què tots aquests vehicles hauran de transitar per una infraestructura única."

El banc de proves es farà durant tres anys en el tram que s'ha senyalitzat entre Girona sud i Vilademuls, i ja es treballa per impulsar el corredor mediterrani 5G.

Jordi Puigneró, conseller de Polítiques Digitals:

"Estem preparant una candidatura amb Occitània per accedir a aquests fons europeus que ens han de permetre fer d'aquest corredor un entorn de proves de la mobilitat del futur."

Les proves formen part del projecte europeu Inframix (Road Infrastructure Ready for Mixed Vehicle Traffic Flows), en què participen onze empreses i institucions europees que lideren el desenvolupament de tecnologia per a la conducció autònoma.

ARXIVAT A:
Trànsit

VÍDEOS RELACIONATS