Ribes de Freser

Proven a la línia de Núria el nou cremallera de Montserrat

El nou cremallera de Montserrat, que entrarà en servei el primer trimestre del 2003, ja ha començat el seu període de proves previ a l'estrena. Els tècnics de Ferrocarrils de la Generalitat han posat en marxa el cremallera a la línia del de Núria i durant tot aquest mes el sotmetran a diverses anàlisis. El cremallera de Montserrat farà un trajecte de cinc quilòmetres entre Monistrol de Montserrat i el monestir, en només deu minuts.

Actualitzat
La primera de les cinc unitats del nou cremallera de Montserrat ha començat a rodar. No ho ha fet en el que serà el seu destí final, sinó en el traçat del cremallera de Núria, que té una pendent molt similar i fa servir la mateixa tecnologia. La velocitat dels nous combois de Montserrat oscil·larà entre els 25 i els 45 quilòmetres per hora. Cada tren podrà portar 200 passatgers per viatge, 1.300 cada hora, de manera que es calcula que un milió dues-centes mil persones podran fer aquest recorregut cada any. Els cinc combois que entraran en funcionament el primer trimestre de l'any són de fabricació Suïssa. Costen 2.700 milions de pessetes, funcionen amb energia elèctrica i faran un trajecte de cinc quilòmetres en cada viatge entre Monistrol de Montserrat i el Monestir, en només deu minuts. Són cinc centímetres més amples que els combois de Núria, aniran pintats de verd i disposen d'amplis finestrals per afavorir la visió del paisatge. El tren-cremallera de Montserrat va ser inaugurat el 1892 i va deixar de funcionar el 1957. Actualment, Montserrat rep, de mitjana, cada any, uns dos milions i mig de visitants. L'entrada en funcionament del cremallera pretén fer arribar al monestir la meitat d'aquests turistes.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut