Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Prohibiran els bicitaxis a Catalunya a partir del 2023

Es modificarà la llei del taxi perquè s'exclogui la bicicleta com a vehicle per fer aquest servei, i es preveuen multes de fins a 6.000 euros i la immobilització del vehicle

Actualitzat

Abans que s'acabi l'any els bicitaxis tindran prohibida l'activitat a Catalunya. Representants de l'Ajuntament de Barcelona, l'Àrea Metropolitana i la Generalitat, que és qui en té les competències, han acordat aquest dimarts una modificació de la llei del taxi que acabarà definitivament amb aquesta activitat, que fins ara s'havia dut a terme de forma alegal.

El secretari general del Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, ha explicat que es modificarà la llei del taxi en l'article 20, que regula les característiques que ha de tenir un vehicle per ser considerat un taxi, i s'exclourà la bicicleta com a vehicle vàlid per prestar aquest servei.

D'altra banda, es treballa per actualitzar el règim sancionador de la llei, que ara mateix ja regula des de la immobilització del vehicle fins a una multa de 6.000 euros, en el cas més greu. Font ha dit que l'objectiu és "enfortir i incrementar" la sanció.

Seguretat, imatge i qualitat

Aquest ha estat el resultat de la primera reunió del grup de treball dedicat a aquesta qüestió, on el tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha celebrat la mesura.

Tot i que la mesura afectarà tots els municipis on els bicitaxis s'han fet populars, Collboni ha argumentat que, des del punt de vista de la ciutat de Barcelona, calia prohibir els bicitaxis perquè "no és coherent amb la imatge i el missatge que vol donar la ciutat de Barcelona", enfocat a un "turisme de qualitat". També ha assegurat que l'activitat és "una font de precarietat de tot tipus". El tinent d'alcalde ha afegit que per poder fer el servei de taxi cal una llicència, que els bicitaxis no tenen.

Pel que fa a les sancions, Collboni ha destacat que fins ara no hi havia "seguretat jurídica" per a la imposició de les multes. Segons ha dit, 6.000 euros és "suficient" per dissuadir que es continuï fent l'activitat il·legalment.

Els últims mesos l'Ajuntament de Barcelona ja havia augmentat la pressió sobre els bicitaxis, amb multes i immobilitzant vehicles. Segons dades municipals, fins al moment s'ha immobilitzat 40 vehicles i s'han imposat 1.400 sancions, tot i que els imports eren molt menors.

Font ha concretat que el canvi es farà a través de la llei de mesures dels pressupostos de la Generalitat per al 2023, de manera que, si s'acaben aprovant els comptes, la modificació legislativa estarà vigent des de l'1 de gener. En cas que no s'acabin aprovant els pressupostos, ha assegurat que hi ha "altres mecanismes" per aprovar el canvi, però que poden allargar el procés "unes setmanes".

Els conductors afectats volen recórrer la decisió

La prohibició definitiva de l'activitat del bicitaxi no ha agradat al sector i alerten que tindrà conseqüències sobre la situació econòmica dels treballadors. Per això volen presentar un recurs a la modificació de la llei del taxi.

Actualment a Barcelona hi ha registrades 470 bicicletes i el sector alerta que la prohibició deixarà sense feina 470 persones després de dos anys sense poder treballar a causa de la pandèmia. De fet, molts acomiadaments ja estan en curs: Ashraf Hussain, empresari, explica que ha hagut de prescindir de quatre treballadors perquè no tenia diners per pagar les nòmines.

Alamgir Hossain, conductor de bicitaxi, denuncia que després de tres mesos sense poder treballar no té ingressos per pagar els autònoms ni les despeses corrents. El sector demana una regulació que els permeti treballar de manera legal.

ARXIVAT A:
TaxisGeneralitat de CatalunyaTransport públicAjuntament de Barcelona
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut