Brasil

Prohibeixen sortir del Brasil als dos pilots del jet privat que va xocar amb un avió de passatgers i va causar 155 morts

Més detalls de la investigació sobre el xoc al Brasil d'un avió de passatgers de la companyia GOL i un jet privat en què van morir els 155 ocupants del vol comercial. La policia ha prohibit la sortida del país als dos pilots del jet i els ha retingut els passaports, ja que se'ls podria acusar d'homicidi involuntari. La investigació apunta que el jet volava a una altura que no li tocava i que, a més, podria haver tingut desactivat el sistema d'alerta que hauria permès ser detectat pels radars dels controladors aeris i de l'avió comercial.

Actualitzat
La Policia Federal del Brasil ja té les primeres dades per aclarir l'accident del jet privat que divendres va xocar en ple vol amb un Boeing 737. Aquest últim, que es dirigia a Brasília amb 155 persones a bord, es va acabar estavellant al mig de la selva Amazònica. Ara la Policia Federal de l'estat de Mato Grosso, on es va produir l'accident, ha prohibit la sortida del país als dos pilots nord-americans del jet privat i els ha retingut els passaports. I és que se'ls podria acusar d'homicidi involuntari. L'accident es va produir perquè el jet privat no volava a l'alçada adequada. I no només això, sinó que l'aparell tenia desactivat el sistema d'alerta anticol·lisions, fet que el va convertir en completament invisible pels radars. Això explicaria el que fins ara semblava inexplicable i és que al marge dels casos especials, com accidents entre aparells militars o en exhibicions aèries, els xocs a l'aire es poden considerar fets extraordinaris.

En aquest cas el que va passar va ser el següent: l'avió comercial, el Boeing 737, volava en altituds senars, tal com corresponia als vols que anaven des de Manaus a Brasília. En el moment de l'accident es trobava a 37.000 peus. El jet privat anava en direcció contrària, de Brasília a Manaus, i per tant, havia de volar en altituds parells per tal de no coincidir en la ruta àeria. Però quan es va produir el xoc es trobava també a 37.000 peus, i era indetectable, anava sense radars.

Ara el que s'investiga és per què el jet portava la ràdio i el sistema anticol·lisió desconnectat. Les autoritats sospiten que els pilots ho van fer per poder fer acrobàcies a l'aire sense que se n'adonessin els controladors aeris.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut